Gå til innhold

Traktor

Ranger emnet

Harfalletr

Anbefalte innlegg

Som vi alle sikkert er enig i så er ikke snømåking en fult så morsomm hobby. Men for å gjørra den hobbyn litt morsommere så har jeg funnet ut at jeg skal gå til innkjøp av en traktor, for nå er jeg lei av å fryse visse kropsdeler ta meg da jeg må stå ute å måke gårdsplassen i -20C. Og da skulle jeg jo helst hatt lappen på traktor, så jeg lurer da på om det er noen her som veit hvor man får tatt traktor lappen i nerheten av Fetsund-sørumsand-lillestrøm område?

Er litt keen på å kjøpe meg en gammal Ford traktor og lage et lite prosjekt ut av den, med sterioanlegg og isolering og cupevarmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi alle sikkert er enig i så er ikke snømåking en fult så morsomm hobby. Men for å gjørra den hobbyn litt morsommere så har jeg funnet ut at jeg skal gå til innkjøp av en traktor, for nå er jeg lei av å fryse visse kropsdeler ta meg da jeg må stå ute å måke gårdsplassen i -20C. Og da skulle jeg jo helst hatt lappen på traktor, så jeg lurer da på om det er noen her som veit hvor man får tatt traktor lappen i nerheten av Fetsund-sørumsand-lillestrøm område?

Er litt keen på å kjøpe meg en gammal Ford traktor og lage et lite prosjekt ut av den, med sterioanlegg og isolering og cupevarmer:)

Nå veit jeg ikke hvor gammal du er, men har du B, så kan du ta BE(koster 4800,-), da får du T på kjøpet :)

Om du ikke har B enda, så får du nesten bare søke rundt, trur de fleste skolene her på et eller anna vis tilbyr T.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må passe på om vinteren er å køre med rett type diesel (Vinterdiesel).

Sitatet er frå denne sida.

http://www.np.no/index.php?PHPSESSID=&ID=47&KID=29&SID=33&page=ART&PHPSESSID=

Kuldeegenskaper

Autodiesel av sommerkvalitet bør brukes opp før temperaturen synker under -10 til -12 grader C.

Ved lave temperaturer kan oljen utskille voks som vil tette filtre og tilførselsledninger. Den tradisjonelle vinterdieselen vil kunne brukes ved temperaturer ned til ca. -24 grader C. I kalde strøk forbedrer derfor oljeselskapene kvaliteten ved å blande inn parafin som tynner ut drivstoffet og reduserer vokskonsentrasjonen. I høst introduseres enkelte steder en ny vinterdiesel som uten parafintilsetning kan operere ned mot -32 grader C.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider