Hot Rod Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Har en luftkompressor som gir ca 200L/min v/ 8bar (reelt), 2 syl motor 50L tank 1-fase. Problemet er at når jeg bruker hulroms-sprøyte eller sandblåser, virker det bare etpar sekunder så må jeg vente litt før jeg gjentar. Kompressoren starter ikke, og jeg vet at den virker som den skal med innslag v/lavt trykk. Har jeg for lang slange fra verktøyet til kompressoren? Hadde kompressoren slått inn ustanselig hadde jeg skjønt det men.... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Originally posted by Hot Rod Har en luftkompressor som gir ca 200L/min v/ 8bar (reelt), 2 syl motor 50L tank 1-fase. Problemet er at når jeg bruker hulroms-sprøyte eller sandblåser, virker det bare etpar sekunder så må jeg vente litt før jeg gjentar. Kompressoren starter ikke, og jeg vet at den virker som den skal med innslag v/lavt trykk. Har jeg for lang slange fra verktøyet til kompressoren? Hadde kompressoren slått inn ustanselig hadde jeg skjønt det men.... Er det sånn at den prøver å starte men det er for stor motstand for den? Ofte et problem at avlastningsventilen på sylinderen ikke åpner når kompressoren stanser, da står den med full kompressjon når den skal starte igjen neste gang. Er PSSSJJJJJTT! lyden der når den har opparbeidet ønsket trykk og motoren stanser? Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Etter en stund på denne måten ga jeg opp uten av den hadde startet. Så prøvde jeg med en vanlig renblåsingspistol. Den gav luft og etter en stund startet kompressoren (altså alt virket som forventet.) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Kompressjonen i sylinderene forsvinner jo etter en stund av seg selv, men det er en ventil som skal slippe ut dette trykket når motoren stanser. Kan det være at den er for liten til å belastes over lang tid kanskje.. Det er vel ikke så mye guff i en 1-fase-sak. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Hvordan er det med trykk på tanken når den slutter å blåse?? Kan det være en reduksjonsventil eller trykkregulator? Ellers så må det være pistolen. Kanskje den krever en minimum luftmengde for å funke? Trenger ikke sånne rundt 400 l/min da? ( etter hva jeg kan huske) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.