Gå til innhold

Audi grill

Ranger emnet

Haakon1993

Anbefalte innlegg

Hmmm må tenke på det der;) Men det blir vel ekstra kostnader når staten finner ut at du har mer hestekrefter og brenner mer bensin:P Så i lengden kan det jo bli litt dyrt, om jeg ikke tar feil

Det finner de aldri ut! chip på desse bilene er egentlig bare en programmering av hjernen som endrer forskjellige ting, ikke synlig og eneste måten de kan finne det ut på er om du blir stoppa i teknisk kontroll der de har "rullende landevei" med seg, og biltilsynet har kun en mobil slik i hele landet om jeg husker rett:) så kjangsen er minimal for å bli tatt!

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja da er vel ikke sjansen særlig stor. Problemet med godkjenning av økt motoreffekt er ikke nødvendigvis avgifter, de minker jo for hvert år bilen har vært registrert. For de med biler som er 6-7 år og eldre er det faktisk ikke helt sinnsykt. Det som er det største problemet er vel generell liten velvilje i både byrokratiet og hos enkelte personer, noe som fører til at de som faktisk vil ha alle papirer i orden ofte møter på uforutsette utfordringer. Det gjelder ikke bare økt motoreffekt, men også de fleste andre modifikasjoner. Har selv satt på et KW 30mm senkesett med Tüv-papirer og tatt lyskontroll og 4-hjuls kontroll. I utgangspunktet er det bare å møte opp hos biltilsynet, betale 500 spenn og deretter få et nytt vognkort. Grunnen til at jeg ikke gjør dette er nettopp fordi jeg kan risikere å finne en kontrollør som er i "dårlig humør", og dermed få et problem. De fleste er nok profesjonelle, men jeg har hørt noen drøye historier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider