Gå til innhold

Oppretter krever deler av meg!

Ranger emnet

Xsara16v

Anbefalte innlegg

Dette gjelder en bil jeg eide i ett år, som jeg, ifølge oppretter som takserte, totalvraket i møte med rådyr.

Det har seg så sånn at denne oppretteren har kjøpt bilen, og skal rette den opp så den kommer på veien igjen. I denne sammenhengen fikk jeg en telefon med krav om å komme med original luftfilterboks og girkule, pluss at han krevde å få kjøpe originallampene for 400,- kr.. (alle disse delene var erstattet med stylingdeler, lyktene ble knust i sammenstøtet, sportsluftfilteret lot jeg sitte igjen (greenfilter med alurør til en 1000,- ca.), men girkula tok jeg med.

Ble påkrevd av forsikringen å sette inn originale høyttalere, en cdspiller og vinterhjul da jeg leverte fra meg bilen, noe jeg gjorde. (dette så oppretter sist jeg var der og var fornøyd når jeg gikk derfra).

Har oppretter egentlig rett i å kreve ting av meg??, dette er en jo en bil han har kjøpt av forsikringen, og som FORTSATT er registrert på meg..?

- 1998 Audi A4 1.8TQ Avant

- 1991 VW Corrado 1.8 G60 (Vr6 Turbo prosjekt)

X - 2007 Ssangyong Rexton 270XVT, -1998 VW Polo 1.4, -1999 Citroèn Xsara 1.8i 16v, -1991 Mitsubishi SpaceWagon 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk også krav om cd spiller og høytalere og varseltrekant på min første bil.. varseltrekanten knakk jeg i to o leverte utenfor. hørte aldri noe mer..

Jeg har levert fra meg bilen med de tingene forsikringen krevde av meg, men fikk telefon fra oppretter som har kjøpt bilen, hvor han krevde å få de delene jeg sa at jeg hadde liggende for å gjøre skadetakseringen billigere. Det var hans eie mente han, da de tilhørte bilen.

Jeg klarte forsåvidt å forholde meg rolig over telefonen da han ringte først, og ba han om å ringe forsikringen så de kunne ta det med meg isteden. Har ikke hørt noe fra forsikringen enda, og dette er en uke siden imorgen, så antar jeg kanskje ikke kommer til å høre noe mere forsåvidt:S

- 1998 Audi A4 1.8TQ Avant

- 1991 VW Corrado 1.8 G60 (Vr6 Turbo prosjekt)

X - 2007 Ssangyong Rexton 270XVT, -1998 VW Polo 1.4, -1999 Citroèn Xsara 1.8i 16v, -1991 Mitsubishi SpaceWagon 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Han har ingen krav på deler, så greit er det! Så lenge du har levert bilen med det forsikringen krevde, kan du be han ryke og reise. Eventuellt selge han orginaldelene du har for blodpris med ett stort smil rundt munnen!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du sette i høytalere og spiller, hva med bil som ikke har dette orginalt da. Det er jo del som ikke er selvfølge følger med en bil.

Du får bare gi han beskjed om at det ikke er ditt problem hva som fulgte med bilen ved kjøp fra forsikringsselskap.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Eller kanskje vært frekk nok til å ringe forsikringa di og si du fikk en veldig frekk telefon fra denne oppretteren, der du følte deg presset eller noe, og om noen etterspør delene så har du hivd dem da du ikke hadde bruk for dem mere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde nesten det samme selv. Men der var det takst mannen som ringte meg. Jeg måtte sette inn cd spilleren igjen og komme med sommerdekkene. Satte inn org spilleren jeg hadde liggende og skaffe 4 stk stålfelger med 4 dekk som var på korden.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider