Rooon Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Hei. Var da altså på biltilsynet idag og skulle godkjenne felg og senk. Alt gikk bra utenom EN ting.. Hadde ikke papirer på at eg kunne bruke 2 typer forskjellige felger på hver sin aksel. Så har vert i kontakt med de eg kjøpte felgene av, som skal ta kontakt med keskin og få papirer av de om det lar seg gjøre. MEN visst NOEN her har godkjent 9x16 bak & 7.5x16 forran her i vognkort, er det og nok, da trengte eg kun å henvise til skiltnr. Da kunne han fra biltilsynet kunne se på "dokumentasjonen" på hvordan det blei godkjent, og da er det greit.. Så er det noen som har papirer på at dette eller har det godkjent i vognkort? Hadde vert til stor hjelp, så eg får godkjent det ;) Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Ingen? :( Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Sånn eg har forstått d, så d e ikkje lov :( Du må nåkk smella på någen stålfelgar eller någe, så bytta øve ijenn ;) Simpel as that Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Sånn eg har forstått d, så d e ikkje lov :(Du må nåkk smella på någen stålfelgar eller någe, så bytta øve ijenn ;) Simpel as that Ju riili think så ja... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Sånn eg har forstått d, så d e ikkje lov :(Du må nåkk smella på någen stålfelgar eller någe, så bytta øve ijenn ;) Simpel as that Joda ;) eg tok kontakt med TUV og fikk pairer på godkjent Tuv ref 7,5x16 + 9x16 eller 10x16 Så det blei faxet til biltilsynet dagen etterpå ;) Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 "Poste" papirene her på forumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Konge! :D Ska sjøl ha forskjellige dim på felger, så fint å få d godtjent :) Men hvem kontaktet du ang. TUV papirene? Felg produsent? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Konge! :DSka sjøl ha forskjellige dim på felger, så fint å få d godtjent :) Men hvem kontaktet du ang. TUV papirene? Felg produsent? Felg produsenten og TUV direkte.. Var jævlig mye stress, men fikk til slutt de papirenne eg trengte ;) Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Fikk nytt vognkort i posten idag, felg og senk er godkjent. Justerbart senkesett Keskin 7.5x16 framme Keskin 9x16 bak Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Slik ser altså dette ut, godkjent :happyhappy: :happyhappy: :pimp Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 hvordan fikk du godkjent med et25 bak? spacer? Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Trenger jo ikkje spacere for det.. Hadde TUV papirer eg.. Og så lenge man har det og kan dokumentere at de felgene med det innpresset passer på bilen, så er det ok :) Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Trenger jo ikkje spacere for det.. Hadde TUV papirer eg.. Og så lenge man har det og kan dokumentere at de felgene med det innpresset passer på bilen, så er det ok :) Så greit da ;) har ikke funnet TUV til mine brockB2, så spørs om det finnes :/ vet du om det går ann å få 16x9 godkjent forran på G3 i det hele tatt? jeg må jo ha max. ET15 med coilovers for å senke nok ^^ Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rooon Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 På mine keskin felger har eg godkjenning på 10x16 bak eller 9x16 i kombi med 9x16 forran og 10x16 bak, eller 7,5x16 og 9x16(som eg selv har) eller bare 10x16,9x16,7,5x16 på hele bilen MEN, selvom det er godkjent med så stor bredde er jo det ikke sikkert du får dem innafor hjulbuen... eg måtte valse bak for å få 9x16 til å ikke subbe og få felgene akuratt innenfor :) .. Og biltilsynet testkjørte bilen min over humper og og hoppet i bilen og gjorde mye rart for å sjekke om den subbet.. http://www.koolart.no - han selger brock felger, henvis deg til han angående hjelp med å få ordnet deg tuv papirer og kanskje han hjelper deg :) Siter Golf 3 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 På mine keskin felger har eg godkjenning på 10x16 bak eller 9x16 i kombi med 9x16 forran og 10x16 bak, eller 7,5x16 og 9x16(som eg selv har)eller bare 10x16,9x16,7,5x16 på hele bilen MEN, selvom det er godkjent med så stor bredde er jo det ikke sikkert du får dem innafor hjulbuen... eg måtte valse bak for å få 9x16 til å ikke subbe og få felgene akuratt innenfor :) .. Og biltilsynet testkjørte bilen min over humper og og hoppet i bilen og gjorde mye rart for å sjekke om den subbet.. http://www.koolart.no - han selger brock felger, henvis deg til han angående hjelp med å få ordnet deg tuv papirer og kanskje han hjelper deg :) De er såpass nøye på BT altså, jeg er litt skeptisk på buene mine forran selv om jeg har bredda ganske mye ^^ ellers takk for hjelpen ;) Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg