Gå til innhold

Har fucket det til jævlig nå.. Hjelp!!

Joakim

Anbefalte innlegg

Gjorde dette selv på skolen, i forbindelse med Ungdomsbedrift. Må bare påpeke at dette ikke var min feil, værkstedet hun dama hadde hatt bilen hos hadde vært jævlig jalla.

Billigste og beste muligheten du har da, er rett og slett å gjenge opp hullene på nytt + evnt. skaffe nye bolter som faktisk passer :m'm:

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men har tatt gjengene i navet,, må vel gjenge opp en størrelse da?

er det jeg mente, at du måtte gjenge opp navet.

Du kan jo først prøve å gjenge i samme størrelse som det var, det jeg gjorde på skolen.

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så det er ikke noe problem å få hjulbolter som passer i en str større?

Det tror jeg nok ikke skal bli et stort problem. Men før du begynner å gjenge opp så husk å sjekk hva som er neste størrelse. Slik at du ikke gjenger opp f.eks. 1mm større, så får du bare tak i bolter som er 3mm større.

men som sagt, prøv med org. størrelse først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk :) Føler meg så nedfor nå egentlig -.-

Er ikke no vits å føle seg nedfor for en så liten bagatell :) Alle gjør jo feil.

Er jo ikke no stort problem å gjenge opp navet, bare husk å holde gjengetappen 99-100% rett! Ellers blir det mye krøll :oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har du greid å dratt over gjenger med for lange bolter, pleier jjo bare å ødelegge brekket?

Har du brukt de lange delgjenga boltene? I såfall kan du ha flaks og det er bare å skru dem opp å friske opp gjengene med rett gjengetapp.

Er de dratt over har du 3 valg, det beste er å bytte navet, er det foran hadde jeg ikke nøla med det, er det bak ville jeg vurdert de to neste, men har man ett dårlig lager så bytter man navet.

Sette inn gjengeinnsats

Borre opp til 12,5 mm og gjenge opp til 14(x1,5?)mm bolter(Audi)

Da må man passe på hvlike bolter som skal hvor, og muligens borre opp hullet i felgene litt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nava foran skaffer dupå et huggeri, 20 minutters jobb å ta av på begge sider, sikert 2-300,- total, lagera samtidig.

Med litt innsats har du nye nav og lager for under høvdingen.

Bak er det lit verre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har du greid å dratt over gjenger med for lange bolter, pleier jjo bare å ødelegge brekket?

Har du brukt de lange delgjenga boltene? I såfall kan du ha flaks og det er bare å skru dem opp å friske opp gjengene med rett gjengetapp.

Er de dratt over har du 3 valg, det beste er å bytte navet, er det foran hadde jeg ikke nøla med det, er det bak ville jeg vurdert de to neste, men har man ett dårlig lager så bytter man navet.

Sette inn gjengeinnsats

Borre opp til 12,5 mm og gjenge opp til 14(x1,5?)mm bolter(Audi)

Da må man passe på hvlike bolter som skal hvor, og muligens borre opp hullet i felgene litt.

Du sier ødelagt brekket! Jeg har det samme problemet men gjengene ble ikke skadet boltene gikk bare så langt inn at det kom en kakkelyd bakfra. Det var vel og merke ikke jeg som skifta hjul der kommer fatter'n og hans ego inn! Har hatt deler liggende lenge, men ingen vilje til å starte på prosjektet! Hvor mye arbeid er det å få fikset brekket ?

- S124 Sportline E 220

x 97mod. Tahoe 1500

x S124 Sportline 230 E

Stein Ronny-

Lenke til kommentar
Del på andre sider