Torsha Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Heisann! Motoren på min 528i går ikke heilt som den skal. Motoren yter ikke det den skal, og turtallet går ned til under 500rpm idet man tråkker inn gass-pedalen. Jeg har forhørt meg med flere personer, og de er ikke sikre på hva det kan være, men de er enige i at det er en ganske stor sjanse for at kamvinkelen på motoren er feil, slik at den får for mye drivstoff inn i systemet. Hadde det kommet for lite drivstoff hadde vell motoren reagert slik at den "hostet" eller stoppet helt? Jeg har for 4-5 dager siden byttet både oljefilter, bensinfilter og motorolje, samt. kjørt dyserens og motorrens gjennom systemet, så disse tingene vet jeg ikke er årsaken til problemet. Så hvis det er noen som kanskje har en anelse om hva dette problemet kan skyldes, eller vet hva den korrekte kamvinkelen på motoren er, vær vennlig å poste det her. På forhånd takk! ;) Mvh. Tor Inge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torsha Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Kom igjen folkens. Er det ingen her som har en idè om hva det kan være som gjør at motoren min ikke går som den skal, eller vet den korrekte kamvinkelen på motoren min? ;) Tor Inge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Sjekk vakumslanger, innsugsbelg og lignende. Kan være en ide å sjekk LMM også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Sjekk også slikt som coil, plugger, kabler og fordeler. Robert Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobben1222 Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 sjekk ALLE vakumslanger for hull, og om følerene er på plass og fungerer optimalt. Eventuelt tett eksosrør? Siter bmw 528i (bilcross)borte på bud. Toyota Starlett (bilcross) borte på bud. Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud. Opel Calibra 2l 16v (bilcross). Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg