Gå til innhold

Kjøpe Civic VTEC?


cREATURe

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med tanke på behandlinga mange VTEC-velsignede Hondaer får er det et aldri så lite mirakel at det er så latterlig lite feil på de. Dette ser ut til å være en bra bil, og med komplett servicehefte er det nesten helt garantert. De ruster heller ikke noe spesielt, og girkassa har doble synkinger på 1. og 2. giret (kilde: Bilsport/Civic kjøpeguide), men hør likevel om den skraper når du girer inn 3. giret (aka. river bilen noen gir ned for å hente inn igjen pappagutten i E36 320'en som nettopp fløy forbi osv. etc.). Ellers er det selvfølgelig viktig at bilen virker kompakt og fin i både gir og pedaler, og at oljen er påplass der den skal være (med andre ord: ikke rennende under bilen). Om det er mulig - start motoren når den er kald og hør godt etter om det er noen mistenkelige lyder. Ventilløftende bruker å skrange i et knapt sekund før oljetrykket kommer på for fullt, men dette er normalt. Ellers vet jeg ikke hva mere jeg kan si? Ser selger voksen og ansvarlig ut, er det grunn til å tro at bilen ikke er all verden horkjørt (selv om noen gamlinger virkelig ikke har problemer med verken å finne, eller å trykke gasspedalen i bunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D hehe..

 

Takk for et inspirerende svar ;) Må si jeg ble enda mer hypp på å stikke å titte på den nå. Får håpe den er så velsignet som du sier. Virker som en voksen annonse, uten de klassiske uttrykkene: "RÅ BIL!! Vekker oppsikt! " osv.. som jeg helst styrer unna.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg minne om at nesten alle civic'ene har vtec?

Og at det sikkert er VTI du er på utkikk etter? Eller?

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benredik

Lurer på om han der ikke importerer civic fra tyskland/sveits ell no.

 

jeg var i kontakt med han da jeg så etter bil tidlig i høst.

 

Har ringt han nå. Det er import-bil ja. Hadde visst en kamerat som han besøkte i Tyskland av og til, og da tok han like godt med seg en bil opp igjen. Dessverre så er det en kis fra Lillehammer som skulle se på'n nå straks. Så da regner jeg nesten med at den blir solgt..

 

Hadde begynt å få opp litt forventninger..

 

Og at det sikkert er VTI du er på utkikk etter? Eller?

Er ikke det den på 160 hk da?

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Kjøp en av disse da?? :)

 

Rack sin

En annen grom en, bekjent av Rack

 

Litt utenfor min prisklasse er jeg redd :(

 

Kjøp fra 93 mod å oppover da er d forsterket karoseri i Civic Hatchback utgavene..

 

Vel.. virker ikke som det er så mange på markedet. Er utrolig lite å finne når man søker. Kan lissom ikke velge og vrake..

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 på femte generasjon tror jeg. Og så 1.4 på den fra 96 og oppover. Hvis jeg har fått med meg alt? Kan noen bekrefte/avkrefte dette? ;)

 

Skal se på bilen idag klokka fem. Skal få den opp på bukk så jeg får sett skikkelig under og sånn. Noen som kan fortelle meg noe om prisen? Ca. 70k.. dyrt, eller ligger det rundt der?

 

Sjekket litt på mobile.de og fant noen vtec'r der til rundt 33000 SEK. Brukte sånn import-kalkulator og da havna prisen på ca. 64 000. Men da går det jo fort penger til reise og overnattinger mat osv. hvis bilen er så bra som den så ut i annonsen da. Og det ikke blir bomtur..

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.C.Thaulow har ny hjemmeside.

 

Need4speed

 

Så kjøp bil hos han..og kom til meg når du skal ha styling+tuning..

 

:D

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært å sett og prøvekjørt den. I begynnelsen så alt bra ut. Stod i litt dårlig lys men det så ut som den var hel og fin. Så vi tok den ut på en prøvetur :D Det dro godt gitt. Og lyden var jo helgrom! Var forresten også KN-filter. Vi kjørte den opp til et sted vi kunne se på den alene. Det viste seg at høyrebakskjerm har en gang fått seg en trøkk, så det var klint på no sparkel uten å ha pussa no videre. Deretter var det lakka i en helt feil farge enn resten av bakskjermen. Han sa det var en handlevogn, men jeg har vel mine tvil :rolleyes: Vi så litt videre, og la merke til et fargeskille til på bakskjermen.. altså to omlakkeringer bare der. Vi så på hele bilen, og det virka som alle de forskjellige karosseri delene var i forskjellige rødfarger. Vet at rød er en vanskelig farge, men allikevel.. Var jo også selvfølgelig rust i hjulbuene bak. Registerreima måtte byttes, var to svarte og to blanke stålfelger. Sommerdekka var kav utslitt. Inni var det derimot fint. Motormessig virket den også fin. Men alt i alt så sa magefølelsen at dette ble sånn halvveis. Var vel mest pga den skaden på høyresida som ikke frista så veldig!

 

Takk for tipset om P.C.Thaulow, men har nå fått tak i min egen importør :) Han skal nedover 4. februar så da får vi se om han finner noe.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår