ascona72 Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Hei! Jeg driver å skal resturere en Ascona A nå. Er det noen her inne på forumet som har tekniske data på 3,5l rover v8-motoren og vet hva je må gjøre for å få bilen godkjent med motoren??? Jeg vet det er noen som har fått kadett c godkjent med v8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Heisann. Du må holde deg innefor det GM setter som MAX for Hk og moment, ev det andre setter som max med andre bremser (TUV) ev ?. Ikke oveskride totalvekt på akslinger. Burde gå bra det på en Ascona. Jeg har fått ok 180 Hk med Volvo 2,3 Tic i en Kadett B. Vet det går en Kadett B i Oslo med rover v8. Lykke til :-) Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona72 Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Ja je har vært i kontakt med GM en gang før, men alt er jo så jævla vanskelig der så lenge det ikke skal være orginal motor. Jeg får prøve å få et ordentlig svar der en gang til. Men jeg skulle absolutt hatt noe tekniske data på rover v8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Har data på Rovern...Skal se om jeg får gravd de frem :-) Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 For info om Rover V8, bruk google: http://www.v8engines.com/ Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Heisann. Kommet noen vei med prosjektet ditt? Rover V8: Lengde 834 mm Høyde 711 mm Bredde 762 mm Vekt 230 Kg Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 (endret) Ellers er regel for ombygging slik: Motorbytte ja. Ikke overskride akselvekt. Ikke overskride max Hk og moment godkjendt fra produsent. Ring SFOOR (jadda de er fanken med vanskelige men maser man bare leeeeeenge nok) Der har de dok på hva GM tillater av Hk og moment i din bil. Ascona / Manta A 180 Hk din 220 Nm Ventilerte skiver fremme og bak med texstar klosser. Endret Oktober 23, 2009 av BARE B Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona72 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Tussen takk skal du ha. Vet du hvor mye Nm det er i den motoren?? Nei,har vært så mye å gjør i høst så jeg har ikke fått begynt enda. Men planen er liksom å begynne rett på nyåret da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Prøv å les den linken jeg la ut. Også flyttet jeg og fikset trådtittelen din. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianhansen Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Jeg har en Rover 3,5 V8 til salgs for 8000kr. Motoren er komplett med eksosmanifold, forgassere, radiator og Borg Warner automatkasse samt en halv mellomaksling. Motoren startet og gikk fint før den ble tatt ut av en 1977 mod Rover SD1. Denne bilen hadde gått ca 200k og jeg har vognkortet fra denne bilen liggende. Motoren har sååvidt jeg husker 165HK, noe som gjør det å få den godkjent i en annen bil, relativt enkelt. Så kan man evt trimme denne motoren etter at byggverket er godkjent. ved interesse ring 98604200 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg