Gå til innhold

Innkjøp av mitt første sveiseapperat

Ranger emnet

krasjtian

Anbefalte innlegg

Heisann, skal nå få meg sveiseapperat. Skal kunne brukes til karosseri på bil, moped, ect.

apparat skal være mig/mag med gass

Har snakka med min onkel som jobber med biloppretting og sveiser mye. Han sa han ville handlet Kemmpi apperat, men de koster jo flesk så andrevalget hans var esab.

Har sett litt på esab sine apperat, har funnet et jeg tror er greit. Det heter esab Origo c170. Det blir levert med både 3fas og 1fas tilkobling.

Så lurte på om folkene her mener om dette, hva som er best av 3 eller 1fas? Er det vits med 3fas? Priser? Gass?

krasjtian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemppi har billige apperater og. Det du trenger er et lite 1-fas apperat. Kemmpi har noen billige til 3-4 laken, som kan brukes både med og uten gass. Hvis ikke jeg tar feil har ikke Esab noen apperater som er så små.

Uansett Kemppi har billige apperater også. Jula i Sørlandsparken har et greit utvalg med små Kemppi apperater, sjekk ut dette :)

3-fast hører til større apperater, og du kan oppnå høyere temperatur, i tilegg til at du har en mye mer stabil lysbue. Men 3-fase er ikke nødvendig til hobbybruk, og koster mye mer.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telwin sine apperater er slettes ikke så gale. Og til hobbybruk er det strengt talt ikke like nøye med kvaliteten, så lenge det er greit. Prislappen var ca 2900 kroner i forrige uke, da apperatet var på tilbud. Om det er på tilbud nå vet jeg ikke.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kikket på JULA..... Fant ikke noe mig apparat ? esab er bra migatronic er veldig bra Har en Kemppi 2500 og er veeeeeldig fornøyd og et 200 A tig app. Norweld er og bra men ille dyrt. 1 fas er til hobby. sats på en 3 fas om du har 3 fas i garasjen. Lønner seg i lengden. Man får det man betaler for :-)

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider