Gå til innhold

Dyser

Ranger emnet

Polo Classic

Anbefalte innlegg

Originally posted by Polo Classic

Hvor store dyser skal du ha til din motor neste gang?

En FatCap kanskje :D

Neida.. er ikke helt inn i disse dyse systemene.. men har hørt om 700ccm..299 ccm dyser..

Har skjønt at det er hvor mye bensin de klarer å levere..

men må vel ha sterk nok bensinpumpe til å levere å da vel :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske nylig gått til anskaffelse av Siemens 55lb dyser. Tilsvarer ca. 560-570cc. De er egentlig litt for store til en vanlig gatebil med 2l. 4syl. etter min mening, da blandingsforholdet på tomgang blir for fett. Men de holder til ca500hk og da.

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

har 720 dyser liggende i skapet nå, som skal inn. så neste motor kommer det nok ikke til å bli noe større dyser på ihverfall.

Hvorfor har du dyser til 600hk, og turbo til 300hk? De unødige store dysene vil gjøre at motoren soter ned hvis bilen skal brukes til vanlig.

Hvis bilen bare skal brukes på stripa, bane etc. er det nok ikke noe problem da men.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Er det ikke bare å kjøre kort nok åpningstid på dysene for å gi rett mengde bensin på tomgang / lite last?

Det er begrenset hvor kort tid/hvor lite dysene klare å sprute ut også.

Hvor mye ga du forresten for dysene dine Larsern

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 4k betalte jeg for dysene. Tror ikke det var overpris akkurat.

Ved 1,13ms åpningstid stoppet motoren min tilslutt fordi dysene ikke greide å åpne skikkelig. Orginalt er min. åpningstid på dataspruten 1,20ms men jeg måtte lure den ned litt for å prøve å få ett mere normalt bl.f. på tomgang og rolig kjøring. Kjører nå med ca 1,15-1,17ms på tomgang og veldig rolig kjøring. Likevel er den litt for fet.

-88 Sierra cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Litt over 4k betalte jeg for dysene. Tror ikke det var overpris akkurat.

Ved 1,13ms åpningstid stoppet motoren min tilslutt fordi dysene ikke greide å åpne skikkelig. Orginalt er min. åpningstid på dataspruten 1,20ms men jeg måtte lure den ned litt for å prøve å få ett mere normalt bl.f. på tomgang og rolig kjøring. Kjører nå med ca 1,15-1,17ms på tomgang og veldig rolig kjøring. Likevel er den litt for fet.

Jeg er på tynn is her men,

Kan datasprutet regulere bensintrykket eller er dette vanligst å gjøre med en bensinregulator som øker med turbotrykk ?

I så fall kunne man vel kjøre ned bensintrykket (og evt lengre åpningstid) når man er på tomgang for å få magrere blanding ved tomgang og crusing.

??

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel mekke en patent selv, der man f.eks. bruker en utgang på datasprutet til å veksle mellom to regulatorer på ett bestemt turtall. Men sprutet kan ikke justere bensintrykket direkte med mindre man finner en regulator som er elektronisk justerbar, men det er vel ikke bare, bare å finne..

Alle bensintrykksregulatorer justerer trykket etter trykket i manifolden, men noen monterer regulatorer som øker ekstra mye bensintrykket ved ladetrykk. Det kalles progressiv benz.reg. og er ikke å anbefale ved montering av datasprut.

-88 Sierra cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøre 2 rader med dyser hvor det brukes mindre dyser når dette er tilstrekkelig og 2 dyser pr. cyl når man gasser.

Cossie RS500 hadde vel 2 dyser pr. cyl.

Regner med at datasprut støtter 8 dyser med tanke på V8 men om de kan aktiveres etter gitte parametre er kanskje en annen sak.

Det er vel kanskje enklere og billigere måter å passere CO testen på EU-kontrollen men...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Hva med å kjøre 2 rader med dyser hvor det brukes mindre dyser når dette er tilstrekkelig og 2 dyser pr. cyl når man gasser.

Cossie RS500 hadde vel 2 dyser pr. cyl.

Regner med at datasprut støtter 8 dyser med tanke på V8 men om de kan aktiveres etter gitte parametre er kanskje en annen sak.

Mitt er beregnet på 4syl only, men kan kjøre 8 dyser. Om jeg kan "stage" er jeg litt usikker på. Men dette er en bra løsning.

Originally posted by arildh

Det er vel kanskje enklere og billigere måter å passere CO testen på EU-kontrollen men...

Konjakkflaske med en liten lappe på i baggisen... :D

-88 Sierra cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sprut bruker du da larsern, er det fullsekvensiellt er det ikke noe problem med CO og tomgang. Kjører selv med 820cc dyser og har ikke noe problem med CO. Leste på Autronic forum om en som hadde 1680cc dyser og en lamda verdi på over 14.7, helt utrolig, men motorstyringa er svært viktig når du kjører med store dyser.

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dine dyser spruter to og to samtidig. Er vel valgmulighet på tec 2 om alle eller to og to skal sprute samtidig. På autronicen min som er fullsekvensiell så spruter bare ei og ei dyse samtidig, da kan jo dysene mine levere dobbelt så mye og allikevel gi samme bensin ved tomgang.

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider