Gå til innhold

Cruisecontroll Retro-fit A4 B6

Ranger emnet

nmork48

Anbefalte innlegg

Har lyst å ettermontere cruisecontroll i min 04mod A4.

Har søkt litt rundt på nettet og fant ett kit på en tysk side til 149,-Euro, men de sender ikke dessverre til Norge!

Vet de selger et dyrere på kufatec.de men det er ikke det jeg har lyst på! Med dette som jeg fant på den siden bytter man ut blinklys hendelen med en ny med knapper for CC, dette er slik den nye type CC-hendelen ser ut, litt penere en den gamle hendelen som kommer ut lenger nede synst jeg!

Link:

http://www.ahw-shop.de/d_8E0054690_Nachrustsatz_fur_Tempomat__Geschwindigkeitsregelanlage_.php

1k0054690.jpg

Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor jeg kan få tak i dette et annet sted?

delenr:8E0054691 uten multifunksjonsratt

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo et alternativ, ja. Visste ikke man kunne få den typen som bytter blinklyshendelen. Da slipper man jo å bytte ut dekslene rundt rattet også. Men heftig forskjell på pris med og uten multiratt! Typisk da, at jeg også trenger det dureste alternativet.

Regner med at denne også må aktiviseres i Vag-com.

Prøvde du å bestille derfra? Jeg skjønner ikke et kvekk tysk, så det tør jeg ikke begi meg ut på :)

Men det bør vel finnes andre leverandører. Skal lete litt.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowKing skrev:
Der er jo et alternativ, ja. Visste ikke man kunne få den typen som bytter blinklyshendelen. Da slipper man jo å bytte ut dekslene rundt rattet også. Men heftig forskjell på pris med og uten multiratt! Typisk da, at jeg også trenger det dureste alternativet.

Regner med at denne også må aktiviseres i Vag-com.

Prøvde du å bestille derfra? Jeg skjønner ikke et kvekk tysk, så det tør jeg ikke begi meg ut på :)

Men det bør vel finnes andre leverandører. Skal lete litt.

Ja denne må nok aktiviseres i vag-com som de andre ja, men det jeg ikke er sikker på er om man må kjøpe ny rattmodul eller om dette følger med.

Jeg har sent mail til møller for å prøve å finne ut om de leverer dette settet og hva det inneholder.

Prøvde å bestille og fikk det til men jeg fikk ikke velge Norge som land så regner med att bestillingen blir slettet, las og at de ikke sender ut om EU! Så nå er det bare å stemme ja til EU :-P Nei man skulle tro att man finner settet en annen plass og!

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har googla meg fram til, så trenger du ikke ny rattmodul hvis du har multifunksjonsratt.

Og da tenker jeg at det kanskje følger med på den varianten uten multiratt, siden denne koster 120 Euro mer.

Men dette burde de vel vite på Møller, ja.

Det sto ingenting om det i ETKA, da? Jeg har ikke fått lagt det inn enda, etter at jeg heiv in Win 7.

Hva slags versjon har du av ETKA, foresten? Syns liksom ikke helt min fungerte som den skal..

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også siklet litt på CC til min A4, og syntes den versjonen som er avbildet virket ryddig - uten ekstra hendel som forvirrer kona :)

Jeg har imidlertid en mistanke om at den ikke finnes, men at de feilaktig har lagt ut samme bilde som for A3 / Golf / Octavia som har akkurat denne løsningen.

Dersom du får svar på din bestilling, kan du jo spørre om dette.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowKing skrev:
Etter det jeg har googla meg fram til, så trenger du ikke ny rattmodul hvis du har multifunksjonsratt.

Og da tenker jeg at det kanskje følger med på den varianten uten multiratt, siden denne koster 120 Euro mer.

Men dette burde de vel vite på Møller, ja.

Det sto ingenting om det i ETKA, da? Jeg har ikke fått lagt det inn enda, etter at jeg heiv in Win 7.

Hva slags versjon har du av ETKA, foresten? Syns liksom ikke helt min fungerte som den skal..

stod ingenting om det nei, jeg har ETKA 7

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bwana skrev:
Jeg har også siklet litt på CC til min A4, og syntes den versjonen som er avbildet virket ryddig - uten ekstra hendel som forvirrer kona :)

Jeg har imidlertid en mistanke om at den ikke finnes, men at de feilaktig har lagt ut samme bilde som for A3 / Golf / Octavia som har akkurat denne løsningen.

Dersom du får svar på din bestilling, kan du jo spørre om dette.

--

Stod "Neuste Version" i teksten, så jeg har tolket det som en ny versjon av cc til Audi, mulig du har rett men håper ikke!

Edit: Fant ut att delenr til denne er samme som på den vanlige hendelen annet enn siste tallet, delenr vanlig hendel: 8E0054690, 8E0054691 er vel delenr for sett med alt man trenger, så du har nok rett!

Med mindre de bruker samme delenummer men har en annen spak, ikke vet jeg...

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Etter den linken som du la ut i første post, så er de to nummrene cc-hendel, for med, eller uten multifunkjsonsratt. Kan ikke helt skjønne hvorfor selve hendelen skulle være forskjellig.

8E0054690 - med multi

8E0054691 - uten multi

Brukte du ditt eget ch.nr når du søkte opp nr på ETKA?

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowKing skrev:
Hmm.. Etter den linken som du la ut i første post, så er de to nummrene cc-hendel, for med, eller uten multifunkjsonsratt. Kan ikke helt skjønne hvorfor selve hendelen skulle være forskjellig.

8E0054690 - med multi

8E0054691 - uten multi

Brukte du ditt eget ch.nr når du søkte opp nr på ETKA?

Hendelen er ikke forskjellig nei, ordla meg vel litt uforståelig

Med vanlig så mente jeg att det ikke var noe spesielt med denne hendelen som det bildet antydet

Brukte mitt eget chassinr.nr ja

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vart jeg så lei av å lete etter komplett kit til ettermontering av dette, at jeg bestilte en brukt rattstamme-modul på Ebay til ca 600,-kr og så bestilte jeg retrofit-kit på kufatec.de, huket av att jeg hadde multifunskonsratt, slik att jeg kun får deksel å bryter og ikke rattstamme-modulen derifra! Det kostet ca 1300,-kr, så totalt med frakt så ble det i overkant av 2100,-kr for alle delene, så er det montering og koding som gjenstår! Tror ikke jeg gir meg ut på dette selv så skal bli spennende å se hva Møller skal ha for dette!

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ikke noen i nærheten med Vag-com? Hørte en gang at Møller tar 1300,- bare for å sette i kontakten til Vagcom.. Sikkert ikke reelt, men hadde jo vært greit å slippe :)

Selve jobben med å bytte hendelen burde vel være lett nok. Mener jeg så fremgangsmåten i ELSA en gang.

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowKing skrev:
Kjenner du ikke noen i nærheten med Vag-com? Hørte en gang at Møller tar 1300,- bare for å sette i kontakten til Vagcom.. Sikkert ikke reelt, men hadde jo vært greit å slippe :)

Selve jobben med å bytte hendelen burde vel være lett nok. Mener jeg så fremgangsmåten i ELSA en gang.

har kabel selv, men vet ikke om jeg gir meg ut på kodingen av dette selv! man må vel drive å styre innpå rattvinkler å slikt tull?, møller skulle ha 900,- for kodingen sa de, noe jeg synst er en overkomelig pris for å vere 100% sikker på att alt blir som det skal:).. Men har egentlig ganske god teknisk innsikt så om jeg får se prosedyrene for hvordan det skal gjøres så er det ikke umulig att jeg gjør det selv nei:)

ELSA? ETKA du mener eller:-P

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider