kommando Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 kjapt spørsmål. har akkurat kjøpt meg en a4 96 modell, fikk med et par vinterdekk. tingen er at de er av dimensjon 185/65-15 mens sommerdekkene er 195/65-15. fikk ikke med ekstra bolter, så lurte derfor på om sommerboltene vil passe når jeg skifter til vinterdekkene? takker for svar selv om jeg høres noob ut :wonder: Siter ( ) audi a3 1.8T 2000 (x) audi a4 1.8 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 (endret) Får nesten begynne med å gratulere deg med ny bil da;) og så skal du få svar på spørsmålet ditt: dekkdimensjonen har inegn ting å si for hvor vidt felgen vil passe på bilen eller ikke. det som er viktig er at boltsirkelen på felgene er 5x112 eller så er det jo utformingen på selve felgen som avgjør hvor vidt du trenger andre bolter eller ei. Så burde gå helt fint å bruke de samme boltene. Med mindre det ene settet er aluminium og det andre er stål da... Endret Oktober 4, 2009 av - Pal - Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 svarte vel på litt mer enn du spurte om her nå, men du fikk da svar etter hvert:P Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Sålenge konen på bolten er riktig i forhold til konen på felgen så går det fint! Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kommando Skrevet Oktober 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 javisst vinterfelgene var av stål, lurer på om jeg bare skal bryte dem på å sjekke om dekket går rundt :P Siter ( ) audi a3 1.8T 2000 (x) audi a4 1.8 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 http://www.bilforumet.no/teknisk/134588-den-store-sticky-traden-pa-tekniskforumet.html Les og bli klok. Det viktigste er at boltene eller muttrene har riktig anleggsflate mot hullet i felgen. Jeg har førstehåndserfaring med kulebolt på konfelg. Det endte heldigvis godt uten personskader. Felgen triller forbi meg og havnet i et brenneslekratt i grøfta. Bremsetrommelen derimot, den skjøt fart og dro rett frem der den stoppet i et plankegjerde rundt en eiendom. Det smalt såpass at jeg faktisk gikk bort til huset for å si fra hva som hadde skjedd. Jeg sto tross alt der på tre hjul med en opeljekk fra helvete av den typen man kaster så langt man får den. Livsfarlige greier. Både jekk med kuleledd uten låsing og ukyndige unggutter med nye felger. Kilde: http://www.bmwccn.no/rogaland/felginformasjon.html Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 javisst vinterfelgene var av stål, lurer på om jeg bare skal bryte dem på å sjekke om dekket går rundt :P du vil alltids få festet felgen med de boltene du har, men spørsmålet blir jo da om det det blir riktig eller galt ref. Skody Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kommando Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 http://www.bilforumet.no/teknisk/134588-den-store-sticky-traden-pa-tekniskforumet.html Les og bli klok. Det viktigste er at boltene eller muttrene har riktig anleggsflate mot hullet i felgen. Jeg har førstehåndserfaring med kulebolt på konfelg. Det endte heldigvis godt uten personskader. Felgen triller forbi meg og havnet i et brenneslekratt i grøfta. Bremsetrommelen derimot, den skjøt fart og dro rett frem der den stoppet i et plankegjerde rundt en eiendom. Det smalt såpass at jeg faktisk gikk bort til huset for å si fra hva som hadde skjedd. Jeg sto tross alt der på tre hjul med en opeljekk fra helvete av den typen man kaster så langt man får den. Livsfarlige greier. Både jekk med kuleledd uten låsing og ukyndige unggutter med nye felger. Kilde: http://www.bmwccn.no/rogaland/felginformasjon.html godt svar med historie :) takker fikk satt dem på, men fant ut at det ene dekket må være ubalansert (forbanna kjerring som har hatt dem før ass). så skal balansere dem på torsdag :) Siter ( ) audi a3 1.8T 2000 (x) audi a4 1.8 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg