Gå til innhold

500 hk fra rødblokk

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

trenger ikke å bruke 100 laks for å bygge et 500 hk oppsett som fungerer. skal du ha noen til å gjøre alt arbeidet for deg drar d fort i vei. men er du nevenyttig vet hva du holder på med og vet hvor du skal skaffe deler til rett pris så er d fult mulig å halvere beløpet. den største utgiften er et godt og stabilt sprut. d virker som få forstår hvor viktig motorstyring er for å få et gått resultat! en motor til 100 laks er ikke nødvendigvis noe bedere enn en til under halve priset!

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SPM h profil råder, nye lager, tettninger og inspeksjon av alt sammen før sammenskruing med smidde stempel så tåler det mange hundrede hester. orginale bunndelen skal visst i følge svenskene tåle bortimot 400 gamper, men det tar værtfall jeg med en klype salt. men med H-profil råder og skikkelig stempler tåles 500 hester. ikke noe problem med det om du legger litt flid i det når du setter sammen motorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPM h profil råder, nye lager, tettninger og inspeksjon av alt sammen før sammenskruing med smidde stempel så tåler det mange hundrede hester. orginale bunndelen skal visst i følge svenskene tåle bortimot 400 gamper, men det tar værtfall jeg med en klype salt. men med H-profil råder og skikkelig stempler tåles 500 hester. ikke noe problem med det om du legger litt flid i det når du setter sammen motorn.

 

Er du uheldig så kan du få tak i en svak blokk, og det raser med under 500 gamp og ikke så masse ladetrykk.

Det som er problemet, at det er så sinnsykt masse som spiller inn.

Men skal du først bygge, så bruk penger på en topp som er GODT be-arbeida så det ikke skorter på den. 16v er ikke dumt, dyrere, men verdt det når du skal opp på såpass med effekt.

 

Et autronic SM4 som er mappet av en som KAN det, så har du et veldig godt utgangspunkt.

 

Selvsagt ingen umulighet med 500gamp i en rødblokk, men gjør for guds skyld ting ordentlig, så du ikke må gjøre det på nytt fordi du sparte noen tusen kr på no småtteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner ikke hvorfor alle så absolutt skal sverge til autronic? VIPEC og MSD coiler med innbygget sluttsteg ;) Hvis du ikke allerede har autronic da. er ikke vitsi å finne opp kriuttet på nytt.

 

Blokk er jo et svakt punkt men betongfylling er ikke akkurat no heksekunst og ikke koster det mye heller.

 

Fordi jeg har finni ut at det fort blir dyrt å være fattig!! ;)

Og i et sånnt bygg som trådstarter snakker om, så blir det VELDIG dyrt å være fattig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hva vipec er for noe, mulig det funker veldig bra, men her jeg kommer ifra og de motorbyggerne og forhandlerne jeg kjenner til og veit om bruker mye autronic og motec og har stort sett løst de fleste problemstillingene som oppstår rundt autronic ved montering og mapping, så det er utrolig lett og få svar, hjelp og komponenter hvis det skulle være noe. For min del da er det værdt og bruke noe mer penger på et dyrere sprut og lett kunne få hjelp enn og kjøpe noe mer ukurant og kansje kødde en hel masse.

 

Og bygge 500 hk for en billig penge er mulig, men i en motorsport som formula offroad så trengs det en maskinist som tåler juling, her trengs det effekt og gass rspons, har ikke tid til og vente på ladetrykk når du trenger fult skyv med engang.

Det går såklart og kjøre med respons, men det sliter jo litt igen.

 

Mins det var en diskusjon på pirate4x4.no for ei go tid tilbake om hvorfor det ikke var flere som kjørte med mindre turbo motorer, og da var det vel flere førere som sa at det blei rett og slett for dyrt.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår