v242tic Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 trenger ikke å bruke 100 laks for å bygge et 500 hk oppsett som fungerer. skal du ha noen til å gjøre alt arbeidet for deg drar d fort i vei. men er du nevenyttig vet hva du holder på med og vet hvor du skal skaffe deler til rett pris så er d fult mulig å halvere beløpet. den største utgiften er et godt og stabilt sprut. d virker som få forstår hvor viktig motorstyring er for å få et gått resultat! en motor til 100 laks er ikke nødvendigvis noe bedere enn en til under halve priset! Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 noen som vet om plasser der de selger eksos og turbo flenser? tenkte å sveise meg grenrør! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 må da ha driverk som tåler det og. ryker noen lapper på det og.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 må da ha driverk som tåler det og. ryker noen lapper på det og..enn om jeg har driverk som tåler det da? :happyhappy::happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 da er det jo bare å peise på da med stor turbo, langslagveiv og ett solid datasprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 da er det jo bare å peise på da med stor turbo, langslagveiv og ett solid datasprut.hva tåler bunndelen da? hvilke råder bør jeg kjøpe inn? ser for meg å bygge en solid bunn del først.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 Næ, gjør som svenskene, svarvade kolvar, kulpenade stakar og begagnat lastbilsturbo i hyfsat skick, da blir det billig og du kommer nok langt. :) Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 SPM h profil råder, nye lager, tettninger og inspeksjon av alt sammen før sammenskruing med smidde stempel så tåler det mange hundrede hester. orginale bunndelen skal visst i følge svenskene tåle bortimot 400 gamper, men det tar værtfall jeg med en klype salt. men med H-profil råder og skikkelig stempler tåles 500 hester. ikke noe problem med det om du legger litt flid i det når du setter sammen motorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomkenneth Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 nice:crazysant: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 SPM h profil råder, nye lager, tettninger og inspeksjon av alt sammen før sammenskruing med smidde stempel så tåler det mange hundrede hester. orginale bunndelen skal visst i følge svenskene tåle bortimot 400 gamper, men det tar værtfall jeg med en klype salt. men med H-profil råder og skikkelig stempler tåles 500 hester. ikke noe problem med det om du legger litt flid i det når du setter sammen motorn. Er du uheldig så kan du få tak i en svak blokk, og det raser med under 500 gamp og ikke så masse ladetrykk. Det som er problemet, at det er så sinnsykt masse som spiller inn. Men skal du først bygge, så bruk penger på en topp som er GODT be-arbeida så det ikke skorter på den. 16v er ikke dumt, dyrere, men verdt det når du skal opp på såpass med effekt. Et autronic SM4 som er mappet av en som KAN det, så har du et veldig godt utgangspunkt. Selvsagt ingen umulighet med 500gamp i en rødblokk, men gjør for guds skyld ting ordentlig, så du ikke må gjøre det på nytt fordi du sparte noen tusen kr på no småtteri :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Sjønner ikke hvorfor alle så absolutt skal sverge til autronic? VIPEC og MSD coiler med innbygget sluttsteg ;) Hvis du ikke allerede har autronic da. er ikke vitsi å finne opp kriuttet på nytt. Blokk er jo et svakt punkt men betongfylling er ikke akkurat no heksekunst og ikke koster det mye heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Sjønner ikke hvorfor alle så absolutt skal sverge til autronic? VIPEC og MSD coiler med innbygget sluttsteg ;) Hvis du ikke allerede har autronic da. er ikke vitsi å finne opp kriuttet på nytt. Blokk er jo et svakt punkt men betongfylling er ikke akkurat no heksekunst og ikke koster det mye heller. Fordi jeg har finni ut at det fort blir dyrt å være fattig!! ;) Og i et sånnt bygg som trådstarter snakker om, så blir det VELDIG dyrt å være fattig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Så VIPEC er dyrere enn autronic SM4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg har ikke peiling på hva vipec er for noe, mulig det funker veldig bra, men her jeg kommer ifra og de motorbyggerne og forhandlerne jeg kjenner til og veit om bruker mye autronic og motec og har stort sett løst de fleste problemstillingene som oppstår rundt autronic ved montering og mapping, så det er utrolig lett og få svar, hjelp og komponenter hvis det skulle være noe. For min del da er det værdt og bruke noe mer penger på et dyrere sprut og lett kunne få hjelp enn og kjøpe noe mer ukurant og kansje kødde en hel masse. Og bygge 500 hk for en billig penge er mulig, men i en motorsport som formula offroad så trengs det en maskinist som tåler juling, her trengs det effekt og gass rspons, har ikke tid til og vente på ladetrykk når du trenger fult skyv med engang. Det går såklart og kjøre med respons, men det sliter jo litt igen. Mins det var en diskusjon på pirate4x4.no for ei go tid tilbake om hvorfor det ikke var flere som kjørte med mindre turbo motorer, og da var det vel flere førere som sa at det blei rett og slett for dyrt. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Samme mann som laga autronic som har laga VIPEC. Grei fyr egentli. selger autronic konseptet og lanserer et nytt produkt som er bedre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.