Gå til innhold

VW Golf 2 GTI 16v turbo prosjekt

Ranger emnet

baremats

Anbefalte innlegg

halla folkens :P tenkte jeg endelig skulle få starta på mitt første prosjekt, har en 87 mod golf med 1.6l som jeg da skal bygge om til 16v turbo ;) nå har jeg snakka med teknisk på møller om godkjenning og litt diverse. så det beste tipset jeg fikk for å få den godkjent hos BT er å få tak i noen som har en golf 16v turbo som er godkjent :P så om det er noen her inne som har lyst til å dele litt papirer på effekt av motor og andre viktige opplysninger, eller bare kopi av vognkort så det blir mulig for meg å få min godkjent :)

det som jeg kommer til å gjøre i første omgang er å strippe bilen helt ned, sveise all rust, få den 100% rustfri, bredde hjulbuer og litt av hvert, muligens jeg monterer på no VR6 understell, og dashboard fra en 93 mod golf med airbag. dere på forumet kan også komme med gode forslag til å få golfen min til å bli skikkelig heftig :)

slenger ut bilder av bilen når jeg har det som trengs for å få den godkjent, gidd ikke å starte et prosjekt jeg ikke kan få godkjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft prosjekt! Får håpe du får til dette.. har sansen for litt over middels-vw'r.. sålenge de er firkanta, gamle og er lave med små kantfelger, så er det en fryd for øyet;) oldschool/farmer-style er gromt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft prosjekt! Får håpe du får til dette.. har sansen for litt over middels-vw'r.. sålenge de er firkanta, gamle og er lave med små kantfelger, så er det en fryd for øyet;) oldschool/farmer-style er gromt.

det sitter 30-20 senking om jeg ikke tar feil og 16" eikefelger på den nå, men det skal det bli endringer på, skal ha brede 13" ell 14" ell kanskje større, får sjå hva jeg kan få den godkjent med uten at hjulene går borti hjulbuer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider