Gå til innhold

Dreneringer i motorrom Passat 3BG

Ranger emnet

chilpadde

Anbefalte innlegg

Har et problem med og få vann inn i bilen på høyre side.

Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det muligens kan være ne pakning som sitter under pollenfilteret. Det har jeg sjkket og det kommer ikke vann inn der.

Men spulte vann inn bak pollenfilteret inn mot torpedoen da kom det vann inn i bilen. Noen som vet om det er en drenering bak den kassen pollenfiltert ligger som kan være tett?

Andre tips?

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som skjer er vel at dreneringa under batteriet blir tett, denne er ikkje god å komme til, men prøv å blåse med blåsepistol så opnar den seg truleg. Er denne tett, renn vatnet inn under boksen som pollenfilteret står i og pakningen går i oppløysing. Eg forstod ikkje heilt det du skreiv om at det ikkje kom vatn inn der, men viss du spylte bak der blei det vått... Men, eg eg nesten heilt sikker på at du treng ny påkning under boksen til pollenfilteret. Det er et vanlig problem, litt arbeid å fikse det, men fullt mulig å gjere det sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den du ser på innsida ja, koster vel litt over en hundrelapp på møller.

Av med deksler,vekk med viskerne, ut med platen under vinduet, 3 muttere.

Hadde selv dette problemet med at det rant vann inn bak passasjersete.

Du kan også sjekke dørene dine, sitter en metallplate bak interiørdekslet mot døra hvor pakningene i bunn smuldrer opp.

Hvis dette har skjedd så drypper/renner vann over terskelen og inn.

Dette kan fikses med silikon/Sikaflex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har kjøpt den pakningen laus på møller, men det er 3 år sidan. Denne skal halde vatnet ute, ingen drenering bak boksen. Men du kan godt sjekke når du har boksen ute, at ikkje nokon har bora et nytt hol til kablar til stereoanlegg f.eks, då kan det ofte bli lekkasje. Då tettar du eventuellt rundt med sikaflex eller lignande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider