Gå til innhold

Impreza 2.0 D Erfaringer?

Ranger emnet


dirtyfunker

Anbefalte innlegg

Ang svakheter etc så husker jeg ikke så mye lenger.

Var selv å så på denne bilen da jeg vurderte sterkt å kjøpe den.

 

Det eneste jeg kan råde deg til er å prøvekjøre den, noen sverger til boxerdiesel.

Personlig synes jeg den ble den alt for treg for en diesel motor.

 

Det er absolutt en god vinterbil for prisklassen og du må nok opp et par tusen kr om du skal ha noe tilsvarende.

Men har du valget ville jeg heller kjøpt noe VAG med quattro og diesel.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ok. Så at med chiptuning vil den få rundt 170 hk, det vil jo sparke bedre.(håper jeg)

Har jo tenkt litt på VAG men det blir som du sier litt dyrere.

Noen fler?

 

Du får en del gamp ja, men de kommer seint.

Det blir en litt rar følelse å jage turtall på dieselbiler.

 

Den er meget økonomisk da det gjelder drivstoff.

Er også veldig lite feil på disse, så lenge dem holder "boka" stemplet så skal dette være temmelig skuddsikkre biler.

 

Ville kjøpt sport versionen da de setene er grisegode!

 

Gjør uansett som du alltid ville gjort da du kjøper bil, før du prøvekjører den be eieren ta en runde i den å demonstrere litt. Da får du en følelse av hvordan bilen har blitt behandlet.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere subarumekaniker, så må jeg si jeg er imponert over den dieselmotoren, og løsningene.

Som subaru ellers, litt tungskrud men forseggjort og driftssikert.

De har også konsekvent lagd en litt turtallsvillig motor, altså en motor med mer borring og mindre slag enn det som er vanlig i diesel verdenen.

Dett gjør den litt artig.

Det lille jeg har prøvd den motoren er i relativt nye legacy og outback, og jeg syns den mangler litt for å virke som en 150hk motor, men krefter er det så absolutt. Med noe trimming tror jeg det vil våkne noe skikkelig morsomt der, men pass på, det kan leses av om motoren er dratt over sperra, og de er ikke videre imponert over elektronisk trimming hos subaru Norge.

 

Den motoren har utrolig mange teknisk finurlige løsninger, som f. eks turbo med egen bunnpanne og oljepumpe(bruker motorolja), og omvendt PCV-ventil(trykkreguleringsventil dieselpumpe) som gjør at bilen er mere driftssikker ved trøbbel med denne.

 

Som sagt, denne motoren er bygd for å like turtall, og med litt hjelp tro jeg den kan bli en utrolig morsom bekjentskap, med litt bensin-drag og dreiemomentet til en diesel.

 

Ville vurdert denne mange ganger før en VAG....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår