TiNy Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Noen som kan fortelle meg det? Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 med en kompresjonsmåler? :cool: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Du skrur ut tennpluggen på den aktuelle sylinder, holder en kompresjonsmåler i tennplugghullet og får din beste kompis til å dra motorn rundt på startern. NB! Husk å dra tennpluggledningene av på de andre pluggene.... Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Teste kompresjonen... med kompresjons tester som forklart. Måle kompresjonen; ta fra hverandre motoren, sette et stempel i Nedre-død-punkt, sette en måleplate sak over sylinderen og fylle med en veske opp til platen/toppen og ser hvor mye man har helt på. Gjør så samme på Øvre-død-punkt og så beregner kompresjonen med diferansen mellom målingene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by Rallykongen Du skrur ut tennpluggen på den aktuelle sylinder, holder en kompresjonsmåler i tennplugghullet og får din beste kompis til å dra motorn rundt på startern. NB! Husk å dra tennpluggledningene av på de andre pluggene.... Koble ut tenningssystemet ved f.eks å ta av kontakten på coilen! Har du en bil som er nyere enn midten av 80 tallet har den sannsynligvis elektronisk tenning, og ved å bare ta av plugghettene kan det gå så mye spenning i systemet ,pga det store "gnistgapet" som oppstår, at styreenheten e.l brenner opp! Dessuten er det ikke behagelig å få 60k volt gjenno, kroppen! Og forresten: Ta ut alle pluggene og hold full gass! Og dra på starteren til pila på måleren ikke går lenger Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Dette står på siden til Burton Power ]Burton Power[/url] Compression Ratio Information required: 1) Capacity of ONE cylinder 2) Compressed volume Cylinder capacity is the total engine displacement divided by the number of cylinders. E.g. 4 cylinder 1600cc engine = 400cc per cylinder. Compressed volume is the area above the piston crown when the piston is at its highest point or top dead centre (TDC). This area comprises: 1) The combustion chamber (usually in the cylinder head as shown, but can also be in the piston crown), 2) The head gasket thickness, 3) The area between the cylinder block face and the piston crown, commonly referred to as the 'deck height'. Procedure: Measure the volume of the cylinder and/or piston chambers using a suitable burette filled with paraffin. Calculate the volume of the gasket and deck height areas and add these to the chamber volume to arrive at the total compressed volume. Some engines with irregular piston crown shapes, especially raised areas, may be difficult to quantify with any degree of accuracy. In such cases it is best to measure the compressed area with the cylinder head fitted. Make sure the piston is at TDC and seal the gap between the cylinder wall and the piston with grease (this will prevent seepage past the rings giving a false reading). Refit gasket and cylinder head and measure the volume through the spark plug hole. NOTE: The spark plug hole must be at the highest point when carrying out this procedure. Calculation: (Cylinder volume + compressed volume) ÷ compressed volume. Example: 2000cc 4 cylinder engine with a compressed volume of 54cc's Solution: One cylinder = 2000cc ÷ 4 = 500cc (500cc + 54cc) ÷ 54cc = 554cc ÷ 54 = 10.26 or 10.26:1 compression ratio Gadd ikke oversette akkurat nå:o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Takk for svar. Jeg er litt klokere nå. Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by boXer Teste kompresjonen... med kompresjons tester som forklart. Måle kompresjonen; ta fra hverandre motoren, sette et stempel i Nedre-død-punkt, sette en måleplate sak over sylinderen og fylle med en veske opp til platen/toppen og ser hvor mye man har helt på. Gjør så samme på Øvre-død-punkt og så beregner kompresjonen med diferansen mellom målingene. du beskriver jo bare punkt 3 i "L&D's" beskrivning. må jo ha med cc'n i toppen og. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.