Gå til innhold

Vurderer C-klasse, hva ser man etter?


¤haz¤

Anbefalte innlegg

rust, elektronikk, ser etter at den girer mykt og fint uten å smelle, oljelekkasjer i motorrom.. hovedsaklig dette, utenom alt det vanlige, se inni dører/innerskjermer og liknende for å sjekke om den har vært kollisjonsskadet.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker en nybegynners guide til kjøp av Mercedes C klasse, er interessert i bil mellom 30-40.000 kr, sedan, under 200.000 km, Classic/ Elegance, automat

 

Hva ser man etter? Rust, girkasse, elektronikk, årsmodeller man holder seg unna etc..

 

All info er bra info!

 

mvh. haz

 

sjekke endeledd, bærekuler og styrestag i forstilling. I forhold til bremser bør du sjekke skiver/klosser foran og bak samt fotbrekkmekanisme. Se etter rust ved alle dører (sjekk under dørpakninger/lister), bagasjelokk, panser og forskjermer. Oljelekkasje kan forekomme fra motorens topp-pakning. C-Klasse kan også ha noen irriterende elektriske feil, slik som altfor følsom motorlampe som lyser i hytt og pine, samt airbaglampe med periodisk dårlig kontakt.

VW GOLF CL---

Vw Golf PINK FLOYD *solgt*----Vw Golf Cl** VRAK**

Audi A4 B5 1997*solgt*

TOYOTA corolla 1,4 vvt-i**SOLGT**

Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger folkens.

 

Noen ting jeg har bitt meg merke i er at folk slutter å servicere bilene etter 200.000 km! Ofte står det i finn annonsene: "gått kun 287.000 km, som er veldig lite for Mercedes! Siste service på 209.000 km..." Hva er greia med det??

 

Er C200 verdt det, kontra en C180? Er kun snakk om 14 ekstra hk, men er det det lille ekstra NM (momentt) som folk liker, eller er 180 og 200 helt likt?

 

Kan noen sette opp en rask oversikt over modellene og utstyret som følger? Har forstått det noe som slikt:

 

Classic - ribbet for utstyr

Sport - sportsknapp, karbontrim her og der

Elegance - ac/ klima ++

Avantgarde (ser ikke forskjellen mellom denne og Elegance)

 

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classic, Elegance og Avantgarde er de tre vanlige utstyrnivåene man har.

 

Classic innebærer bare at bilen er helt ribbet, dvs. standard. Man kan selvfølgelig kjøpe alt det utstyret man ønsker til denne også. Det som imidlertid er den største forskjellen fra de andre er at denne er veldig stygg rent eksteriørt estetisk. Den har masse plast utenpå, noen forferdelige hjulkopper, og mangler alt krommet som de andre har. Pluss endel andre detaljer. Hvis noen lar seg friste så er dette feil sted å spare 15 - 20 lapper altså! (hvis man kjøper ny).

 

Elegance er stæsjet litt mer opp, det som skiller mest er det estetiske. Den har ikke plast, og den har krom. Også innvendig ser man enorme forskjeller. Setene er helt annerledes, og også resten av interiøret er penere. Det er uansett vanskelig å si noe bastant, for kundene kan bestille de farvene/mønsterne de liker, men det er forskjellige som er tilgjengelig til de respektive utstyrsnivåene. Den har også penere felger en classic. Elegance er innstilt for komfort.

 

Avantgarde skal være sport. Men man bør ha denne pakken hvis en Mercedes ikke skal være altfor bløt i understellet. Den er fortsatt kjempekomfortabel selv om den har sportsunderstell. Den har også mye, mye penere felger enn de andre. Den har i tillegg noen fine interiørdetaljer mellom vinduene utvendig. Den har også "sportsseter". ++++

 

Det er altså mest det estetiske som skiller, men det hender at det kan være enkelte utstyrsting man kan få med på de ulike nivåene.

Mitt råd er: Styr unna classic

VW GOLF CL---

Vw Golf PINK FLOYD *solgt*----Vw Golf Cl** VRAK**

Audi A4 B5 1997*solgt*

TOYOTA corolla 1,4 vvt-i**SOLGT**

Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har eid en C klasse, hva er dine erfainger? Kan lite om disse bilene..

 

 

Jeg hadde stortsett bare bra erfaringer;) hadde ikke noen problemer bortsett fra at jeg havarerte differensialen.

Hadde også endel rustflekker på dører, skjermer og bakluke, noe som ikke er unormalt på disse.

Synes c180 ble litt for dau, så anbefaler deg igrunn og kjøpe en av de litt større c-klasse;)

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekkasje fra topppakning er visstnok problem på de første modellene, feilen var vel "slappe" topplokksbolter, så er den skiftet så bør det ikke være noe problem.

 

Etter som jeg har forstått er spranget fra C180 til C200 verdt det, 1,8`n er for daff i forhold, 2.0 har akkurat nok puff/dreiemoment.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår