Gå til innhold

Dunkelyd i bass når det ikke skal

Ranger emnet

Volvo_Ola

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg bytter sang i bilen min, kommer det et dunk i bassen, dunket kommer når jeg skrur lyden helt av, bytter sang, bytter fra usb-cd osv...

Spillern er en Sony CDX-GT630UI

Basskassa er ei kickerkasse med 2 12" elementer, Rockford Fosgate punch 500 forsterker, 3x isolert ledning (den fra Torshov)

6x9 er Mtx thunder med ADS p2000 forsterker, 2x isolert ledning fra Thorshov...

Noen som vet hva feilen kan være? Spiller bra når det spiller, men kommer buldring fra bassen når lyden er skrudd av og jeg står på tomgang...

Om det har noe å si så står signalkabelen til bassen på bassutgangene på spillern ;)

TakK!

-Ola

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pussa bort lakken rundt skrua da for å få best mulig kontakt? Jeg hadde de samme symtonene i golfen min. Og det hjalp med engang jeg fikk ordnetlig jord til forsterker.

Hmm, får prøve å få bedre jording da ;)

Kan være spilleren din som er dårlig. Er ikke særlig begeistret over kvaliteten på lyden å holdbarheten på sony sine spillere.

Faen, får ikke håpe det! Spillern er 2mnd, og kun brukt litt over en,

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også det problemet i en av mine tidligere biler. Trodde jeg hadde pussa godt nok der jeg festet jordingskablen. Så som Hansen89 sier. prøv og puss, eller flytt jordingspunktet.

Hvordan har du lagt opp kablene? ligger strøm og signalkabler avskildt? Som for eks strøm langs kanal og signal midt i eller andre kanalen? Det kan også påvirke lyd og lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også det problemet i en av mine tidligere biler. Trodde jeg hadde pussa godt nok der jeg festet jordingskablen. Så som Hansen89 sier. prøv og puss, eller flytt jordingspunktet.

Hvordan har du lagt opp kablene? ligger strøm og signalkabler avskildt? Som for eks strøm langs kanal og signal midt i eller andre kanalen? Det kan også påvirke lyd og lydkvalitet.

Strøm på høyre sida, og signal på venstre, får de ikke lenger fra hverandre :) Men det går jo noen 1,5mm2 ledninger sammen med signal, vanskelig å unngå disse...

Men skal prøve ting som har blitt foreslått ;)

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm på høyre sida, og signal på venstre, får de ikke lenger fra hverandre :) Men det går jo noen 1,5mm2 ledninger sammen med signal, vanskelig å unngå disse...

Men skal prøve ting som har blitt foreslått ;)

;-) håper du får orden på det.. Finnes ikke noe mer irriterende enn en feil en ikke finner ut av ;-) kan jo evt være noe galt med sterkern? Kanskjedu kan låne en sterker av noen eller om du har en annen liggende. så kanskje du kan prøve å se om det kanskje er der problemet ligger..

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider