Gå til innhold

Alternativ girkasse-oppheng..?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Girkasseopphenget mitt er litt i slappeste laget.. Girkassen og girstanga slår som bare det når jeg gir gass..

Tenkte da å oppgradere til noe stivere, men samtidig vil jeg at det skal passe inn i de orginale festene... Hva har dere gjort..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på å bytte foringer til orginalt, kjøpte orginalt på volvo. men ble til at jeg ga faen i det og heller tok mål på orignale foringene og dreide nye i alu. ble jo helt vanvittig til støy inne i bilen så de ble etter kort tid kasta. så kom jeg over vidunderstoffet polyurethan. det ble innkjøp en stav på 1meter x 5cm. av denne lagde jeg nye motorfester, girkassefester og foringer til to stag jeg lagde til for at motor og gir skal slutte med å "lene" seg over til en side når jeg drar på. hjalp utrolig mye, står helt rolig nå. men du må jo ofre noe komfort når det blir så stivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på å bytte foringer til orginalt, kjøpte orginalt på volvo. men ble til at jeg ga faen i det og heller tok mål på orignale foringene og dreide nye i alu. ble jo helt vanvittig til støy inne i bilen så de ble etter kort tid kasta. så kom jeg over vidunderstoffet polyurethan. det ble innkjøp en stav på 1meter x 5cm. av denne lagde jeg nye motorfester, girkassefester og foringer til to stag jeg lagde til for at motor og gir skal slutte med å "lene" seg over til en side når jeg drar på. hjalp utrolig mye, står helt rolig nå. men du må jo ofre noe komfort når det blir så stivt.

Hvor fikk du tak i det? :)

1990 Volvo 240 B230FT

1986 Daihatsu Rocky

1989 Polaris indy 440

2001 Polaris Edge 600

1999 Cagiva Mito 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker jo da om girkassefestet da..

Kjøpte meg uansett nytt idag. Som var fra diesel i følge mekonomen. Får håpe det blir bedre.. :)

Flott at det passer..

For jeg mener at jeg har en firkantig gummisak der nå.. Og den jeg kjøpte idag, var rund.. :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med dieselfester på motoren.. Og er jo ikke allverden med bevegelser i en slapp og sliten b230A som har gått over millionen...

Men girstanga slår i girstanghullet når jeg gir hardt på..

Skal mekke meg et stag fra motor til tårnet ja, men usikker på hvordan jeg skal ha det.. Jeg hadde et rør fra eksosmanifold og til tårnet, men det ble alt for mye vibrasjoner da..

Noen som har bilder til hvordan man kan lage til noe slikt?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfestene ser ut som dem gjorde da dem var nye omtrent..

Har røket noen motorfester i mitt liv, men girstanga er ikke slik den er dersom motorfestet er ødelagt.. Stanga er jo helt normal nå. Er jo kun når jeg svinger og clutcher den ut at stanga forflytter seg.. Er nesten så ille at passasjeren foran må vike.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider