jjjj Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Hei Har litt problemer med kjølevannet, antar at set er termostaten som kødder seg, noen som vet hvor denn ligger på golf2??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 hvordan problem? Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jjjj Skrevet Januar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by RaCk hvordan problem? bilen blir aldri varm når det er normal temp ute, når det er veldig kald blir den jævligt varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by jjjj bilen blir aldri varm når det er normal temp ute, når det er veldig kald blir den jævligt varm Snodige greier. Termostaten sitter under vasspumpen helt i nederst i front av motoren. Ta av slangen som kommer fra radiatoren og skru ut to 6 mm skruer (hodet er 10 mm) i underkant. Det er lettest å komme til fra under bilen egentlig. Kjøleveska renner foresten ut når du løsner på dette rasket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.T.I Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by jjjj Hei Har litt problemer med kjølevannet, antar at set er termostaten som kødder seg, noen som vet hvor denn ligger på golf2??? Samma problmet på min.. nåla går rett til tops når man starter bilen :rolleyes: Sikkert ikke big deal å fikse, men det er så f#.%! kaldt ute nå.. Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by golfing Snodige greier. Termostaten sitter under vasspumpen helt i nederst i front av motoren. Ta av slangen som kommer fra radiatoren og skru ut to 6 mm skruer (hodet er 10 mm) i underkant. Det er lettest å komme til fra under bilen egentlig. Kjøleveska renner foresten ut når du løsner på dette rasket. De mutterne skal du være forsiktige med.. strammer du til litt for mye så knekker skrua inni der:) Har gjort dette selv og en kamerat av meg klarte også gjøre det:).. dumme skruer:).. Så behandle de med kjærlighet.. er en dritt jobb å borre seg gjennom de skruene.. eller bruke andre div. verktøy.. Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jjjj Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by golfing Snodige greier. Termostaten sitter under vasspumpen helt i nederst i front av motoren. Ta av slangen som kommer fra radiatoren og skru ut to 6 mm skruer (hodet er 10 mm) i underkant. Det er lettest å komme til fra under bilen egentlig. Kjøleveska renner foresten ut når du løsner på dette rasket. Ok takk skal du ha!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Hvis du skal skifte vannpumpa så kjøp nå for all del med hele huset nytt .... De skruene som du må løse hvis ikke knekker vel i 90 % av tilfellene. Har aldri hatt problemer med de to skruene til termostaten.. Men det har vel noe å gjøre med at jeg har skiftet den driten hvert år ... hver høst er den jo gåen ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by G.T.I Samma problmet på min.. nåla går rett til tops når man starter bilen :rolleyes: Sikkert ikke big deal å fikse, men det er så f#.%! kaldt ute nå.. Høres ut som du har en gåen tempgiver. Denne tempgiveren reagerer på varme på den måten at en motstand i temgiveren endrer resistans (ohm) avhengig av temperaturen. Når resistansen i motstanden øker eller minsker beveger termostatnåla seg. Men hvis denne er ute av drift trodde jeg nåla skulle ligge på null.. Men,men, kan jo hende den har "hengt" seg opp. men det er vel ikke temgiveren som styrer varmen, det er jo termostaten. Så hvis motoren ikke blir varm og nåla viser maks motorvarme er det nok en feil begge steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by G.T.I Samma problmet på min.. nåla går rett til tops når man starter bilen :rolleyes: Sikkert ikke big deal å fikse, men det er så f#.%! kaldt ute nå.. Det er kan en gåen tempgiver ja.. hadde samme problem på stort sett alle temperaturer..!! Det kan ver for lite kjøleveske Det kan vere frost i systemet om morraen.. men dette varmes opp og da detter måleren ned igjen! mål frysepunkt på væsken og etterfyll! bytt tempgiver(den er veldig billig) Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by AXi0N De mutterne skal du være forsiktige med.. strammer du til litt for mye så knekker skrua inni der:) Har gjort dette selv og en kamerat av meg klarte også gjøre det:).. dumme skruer:).. Så behandle de med kjærlighet.. er en dritt jobb å borre seg gjennom de skruene.. eller bruke andre div. verktøy.. dette har jeg åsså gjort:D :D neste gang jeg gjorde det så dynket jeg skruene med frysespray, slo litt i huset med en hammer og skrudde de forsiktig ut Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jjjj Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 temp giveren den som ligger på toppen av blokka??noen som vet hva denne måleren gir ut??mV? ohm?? Frostveske er det ikke så lenge si eg bytta!problemet er at varme apperatet står på bånn gass og eg får ikke noe som helst varme ut, selv om måleren går helt til topps!(kun når det er kaldt ute når det er + grader ute får eg ikke noe varme i heile tatt!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 På en vanlig 1.6l ligger temgiveren på høyre side av blokka. Den ser ut slik: En rund pinne stikker ut fra temgiveren og på den er det festet en kabelso. Kabelskoa er festa 90 grader på pinnen som kommer fra temgiveren. Pinnen har en plat rund topp som denne kabelsoa skyves inn på. Vanskelig å forklare, har kanskje et bilde av den på pc'en ett sted men et styr å finne det fram.. Den måler nok Ohm, resistans. Går vifta i varmeapparatet ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jjjj Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Ja vifta går, så måleren er pt 100 element eller noe lignende som det da. Får sjekke termostaten trur eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Originally posted by panelovn dette har jeg åsså gjort:D :D neste gang jeg gjorde det så dynket jeg skruene med frysespray, slo litt i huset med en hammer og skrudde de forsiktig ut Oki:).. Det som er risky er hvis du knekker skrua som ikke går GJENNOM.. det er 2 hull.. den ene går rett inn i støpegodset.. mens den andre har en gjennomgående skrue:).. Jeg knakk heldigvis i den gjennomgående skrua.. så jeg tok en drill med ett lite borr og borret meg inn i skrua til den fikk feste å skrudde meg gjennom:).. sweet.. EDIT: er som regel når du strammer til de knekker:) hehe Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg