whysliffes Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Heisann Jeg har vært gjennom NAF trest . 10 toer feil som jeg betviler de fleste verksted noen gang vil oppdaget. Jeg begynner desverre å bli lei av småplukket til naf - helt ærlig leter jeg etter det sløveste eu dokjnningsverstedet i hele tromsø - noen forslag ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 nå har ikke jeg prøvd så mange, men jeg hadde bilen inne på mekonomen på nansenplassen. den gikk lett gjennom, hadde blant annet sotet baklyktene og ganske slappt handbrekk. Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whysliffes Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Takk for tilbakemelding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 NAF bør man holde seg unna når det gjelder EU-kontroll, de er altfor nøye, setter mangler som ikke henger på greip og bare henger seg opp i bagateller. Generelt sett av alle NAF-stasjoner, merkelig fenomen egentlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 hmm. du skal altså finne et sløvt verksted så du kan få din trafikkfarlige bil igjennom nåløyet uten å reparere noenting? Du vet du kan klage på ting du mener er urettferdig, og de er pliktig til å ta bilen inn på nytt, evnt. deg som tilskuer. Eller du kan gå til SVV for å klage å få en ny gjennomgang og da få pengene tilbake fra NAF. Nytter ikke å saumfare verkstedene rundt i byen pga du skal få en bil godkjent. Om feilene er feil eller ikke er opp til SVV å avgjøre da de er klageinstans. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Det er vel mere snakk om at NAF gir mangler de ikke burde gi tenker jeg. Alt for mange verksteder som tar PKK for seriøst, det er en visuell kontroll der man ikke skal demontere mer enn evt. hjulkapsler, samt åpne luker/dører å se. Og kjenne på understell for slakk/feil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 10 2'er feil ja...noe sier meg at den bilen ikke bør ferdes langs veiene... Hvorfor skulle ikke et verksted finne disse feilene? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Har brukt NAF hver gang jeg har hatt PKK på bilene mine. Aldri vært uenig med feil de har funnet. Dette gjelder forøvrig NAF Lillestrøm. Beklager OT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Har brukt NAF hver gang jeg har hatt PKK på bilene mine.Aldri vært uenig med feil de har funnet. Dette gjelder forøvrig NAF Lillestrøm. Beklager OT! Ikke nok med at NAF Lillestrøm er bedriten, nei jeg vil faktisk driste meg til å si at det suger p'kk... Hvorfor? Jo, de presterte å underkjenne en ORIGINALT SENKET 320cab(dvs. med M-understell), fordi de mente det var montert ulovlig senksett. Fjører som har sitti der siden 1994????:popcorn Idioter. Dro rett opp til SVV på Jessheim(som er kjent som landets mest kverulerende) og de godkjente bilen sporenstreks, uten å se på den engang.(etter den hadde vært hos naf) Så, her er det ugler i mosen. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 NAF er helt nazi på ALT av kontroller de tar, PKK, salg/kjøpstes osvosv. Ville ALDRI brukt NAF til å ta en PKK på noen av mine biler, da det fort kan føre til unødvendige kroner ut vinduet. Desverre er det nok under 10% av alle mekanikere i Norge som har noen form for opplæring i PKK, så merkelige vurderinger kommer man over på alle verksteder. I dette tilfellet er det ikke værre enn at du får et annet verksted til å gå gjennom bilen din, men 10 2'er feil er ganske mye, må nok regne med at hvertfall halvparten blir stående selv om du drar på et annet verksted.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Mangellapp fra NAF? Du verden, du var heldig. De fleste får jo bare kart og veibeskrivelse til nærmeste "høgger" etter PKK hos NAF. Litt pussig egentlig, i og med at NAF er viktige for forbrukeren, og gjør en strålende jobb på mange andre områder (akutt bilhjelp, juridisk hjelp etc.). PKK er unntaket. Er jo bra at de er såpass nøye hva gjelder salgs/kjøpstest, litt avhengig av om du selv står på kjøper eller selgersiden, hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Det er en grunn til at dem fleste her sier at du bør ikke ta ppk hos naf ja :) Finn et verksted som ikke vil tjene så mye på dine feil, alså ikke dra til pkk hos nissan visst du har nissan osv... har fungert bra hos meg. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dante Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 merkelig... broren min hadde sin slitne gamle peugeot 306 xnd på eu-sjekk på naf i tromsø. han var 100% sikker på å bli avskiltet, men ville iallefall få en mangellapp, så han kunne skrive handleliste....men gikk imot alle odds gjennom med kun feil i et nærlys og skilt-lys. men når jeg skulle låne den uka etterpå, så hørte jeg et helt orkester av dunke/skramle-lyder. og fant ut jeg skulle ta en kikk, og da fant jeg 2 nesten helt raserte dempere, et ødelagt eksosoppheng, sprukket fjær, veeeldig sløve hjullager og ellers mye slakk i alt som kunne ligne på knuter og oppheng! så enten hadde de en heidundrende firmafest dagen før, eller så var de rett og slett utroooolig sløve :p nå skal det jo sies at det var mora vår som tok den på kontrollen...så kan jo kanskje lønne seg å rekruttere en middelaldrende dame når eu-sjekken skal taes :P Siter -91 BMW 320i -80 Opel manta b 2.0 -93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!) -98 Honda Snykleppar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.