Gå til innhold

12"x2 sub hos Torshov

Ranger emnet

LoopzoR

Anbefalte innlegg

Ser at Torshov selger ferdigbygt sub kasse til to 12".

Og det jeg da lurer på er, hvor store elementer kan jeg sette i disse, og hvilken forsterker egener seg best?

Vet ikke hvor mange liter kassen er på, men tenkte at kanskje noen andre her inne vet det?

- Fredrik

Endret av LoopzoR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den kassa, den duger helt greit.. Mener det er på 35L eller 37L per rom på den.. Jeg liker den ikke noe særlig, så vurderer å selge min.. Den tåler en del vil jeg tro, for jeg spiller såpass høyt at det høres ut som bilen skal falle sammen :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den kassa, den duger helt greit.. Mener det er på 35L eller 37L per rom på den.. Jeg liker den ikke noe særlig, så vurderer å selge min.. Den tåler en del vil jeg tro, for jeg spiller såpass høyt at det høres ut som bilen skal falle sammen :p

Så du liker den ikke, men den duger helt greit?

Okay, men hvilke elementer/forsterker bruker du da?

Den spiller bra assa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spiller bra assa?

Du velger elementer som skal ha ca kassevolumet som kassen har!

Og so velger du forsterker som passer til elementene

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spiller bra assa?

Duger helt greit ja :p Jeg har 2x12" Pioneer TS-W3001D4 i den.

Bruker en Soundmagus X-1502 (Skulle gjerne hatt en til) Men det funker greit nok for meg.. Jeg har prøvd div subbere i den kassa og den duger til det meste, tar litt stor plass da men :p

BMW 518i E34 1.8 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt lukket kasse: 25 liter
I praksis 26,8 liter, siden Displacement er på 1,8liter. Altså elementets egenvolum.

Går nok greit med 10 liter ekstra, bare å spørre Selger om det. Ellers er det jo bare å stive opp kassen innvendig med noe 2tom4-plank e.l. om du vil alt i matematisk balanse... blir fort redusert med noen liter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis 26,8 liter, siden Displacement er på 1,8liter. Altså elementets egenvolum.

Går nok greit med 10 liter ekstra, bare å spørre Selger om det. Ellers er det jo bare å stive opp kassen innvendig med noe 2tom4-plank e.l. om du vil alt i matematisk balanse... blir fort redusert med noen liter da.

Har hørt at noen har putta isopor inni kassa, å da ble det visstnok sinnsykt mye bedre.. Fylte hele kassa liksom.. Stemmer det at det funker, eller er det bare tull?

BMW 518i E34 1.8 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var omtrendt det han mente med å forsterke med "2tom4tom". Ikke at kassen skal være HELT fylt med dette? Da blir det jo nesten ikke noen liter igjen for suben å herse med. Det funker fint å sette inn noen tykke isoporplater i veggene, for så å legge inni litt watt* utenpå isolasjonsplatene, bare sørg for at platene er godt festet inntil veggene, og ikke henger å slenger lett, det kan skape temmelig irriterende lyder.. :) og at watten ligger godt inntil isoporplatene.

Husk og, at isolasjonsplatene må ha stor massetetthet.

*watt=Isolasjonsmateriellene man bruker for å stenge ute kulda fra hus o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider