Gooner87 Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Trenger hjelp. Bilen starter ikke. Det gjelder en Honda Civic 93mod. Kjøpte bilen for 3 uker siden, har gått helt greit frem til nå. Blir brukt daglig. Har glemt å skru av lyset på bilen et par ganger men har da fått hjelp med start hjelp. Har satt inn anlegg med nytt frontsett, ny pioneer spiller og 6x9i hattehylla. Kan kun høre på musikk når tenninga er på. De siste dagene har jeg slitt med å få startet bilen. Må holde tenninga lenge for at den skal gidde å starte. Idag: 06:00 startet bilen(var vanskelig å få startet opp). Kjørte i ti minutter for så å pakere og sitte på videre med en annen. kl.16:00 Prøver å starte bilen, men ville ikke starte. Sjekker om jeg ikke har klart å hatt på lyset hele dagen. Det hadde jeg ikke. Det var noe strøm i batteriet etter som jeg fikk startet cd-spilleren. Men den døde etter ca.20sek. Måtte ha hjelp med startkabler igjen for å få start på den. Kjørte en tur etter det. Parkerte bilen. Prøvde å starte den på nytt. Bilen var da varm og da startet den med en gang som den hadde gjort da jeg kjøpte bilen. Kan det være batteriet som er dårlig(hvordan sjekker jeg om det er batteriet?) og tennpluggene mine som er dårlige? Hva annet kan det være? På forhånd Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Mål spenning før og etter motoren er i gang å se om dynamoen lader batteriet.. Hvor stor spenning får du da? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 His batteriet ditt har vært helt utladet flere ganger, så er det bare å kassere det. Et blybatteri som bli kjørt helt i bunn, mister kapasitet, slik att du sitter igjen med ca 40% av opprinnelig kapasitet. Kjøp nytt, lad det opp og lær deg å skru av lyset, eller monter en slik lysalarm. Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Mål spenning før og etter motoren er i gang å se om dynamoen lader batteriet.. Hvor stor spenning får du da? Måler imorgen. Spenningstesteren ligger i Arbeidsbuksa som ligger på jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 His batteriet ditt har vært helt utladet flere ganger, så er det bare å kassere det. Et blybatteri som bli kjørt helt i bunn, mister kapasitet, slik att du sitter igjen med ca 40% av opprinnelig kapasitet. Kjøp nytt, lad det opp og lær deg å skru av lyset, eller monter en slik lysalarm. Ja, jeg må lære meg å skru av lyset. Er bare ikke vant til det. Har klistert på et klistremerke. Husker det nå:D. Men syntes at det er litt rart at jeg fremdeles fikk startet den idag morges. Men ikke etter jobb, selv om jeg hadde skrudd på lyset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Idag: 06:00 Motoren startet med en gang, sleit litt men ikke som igår. 16:15 Motoren startet med en gang, sleit ikke i det hele tatt. Kjørte hjem etter det. 17:30 Starter bilen, kjører den ut av garsjen. Skrur av tenninga og måler 10V DC. Prøver å starte den igjen, starter ikke i det hele tatt. Måler igjen ved første måleresultat måler jeg 8V DC deretter 5V DC ved andre forsøk. Får hjelp med startkabler, Etter å ha latt bilen gå litt på tomgang. Måler jeg 14V DC. Kjører en tur etter det. Når jeg kommer hjem igjen og stopper bilen måler jeg 10V DC. Når jeg startet den målte jeg 12V DC. Etter 2min målte jeg 14V DC. Er det batteriet mitt som er gåent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Er det batteriet som er dårlig? Hadde ingen problemer med å starte bilen idag, startet greit idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 (endret) Ja, batteriet ditt er mest sansynlig defekt (Men jeg er bare 99,4% sikker).. Edit: Og de 0,6% er en strømtyv.. Det finner du fort ut av ved å koble fra polene, og måle spenningen.. Endret Oktober 8, 2009 av Raceworld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 Batteri er dårlig ja, er nok bare det som er problemet. Er ikke mye volt imellom et bra og et dårlig batteri. Når du måler 10v etter du har kjørt er batteri meget dårlig... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 Tusen takk for svar Raceworld og Ottesen:D Har kjøpt inn et nytt batteri, skal bytte etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 Må nok ha overkant av 12V på batteriet for å få start på bilen, så var ikke vart at den ikke startet med 10V på batteriet :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lyngordon92 Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Skriv hvordan det går med det nye batteriet da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Byttet batteri igår kveld. Startet med en gang:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoyland Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Byttet batteri igår kveld. Startet med en gang:D OT, men du har pm ;) Siter Audi A4 1.8T S-line '03 x - Audi A4 1.8T '97 x - Audi 80 2.0E '88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.