Gå til innhold

Bilen vil ikke starte

Ranger emnet

Gooner87

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp.

Bilen starter ikke. Det gjelder en Honda Civic 93mod. Kjøpte bilen for 3 uker siden, har gått helt greit frem til nå. Blir brukt daglig.

Har glemt å skru av lyset på bilen et par ganger men har da fått hjelp med start hjelp.

Har satt inn anlegg med nytt frontsett, ny pioneer spiller og 6x9i hattehylla. Kan kun høre på musikk når tenninga er på.

De siste dagene har jeg slitt med å få startet bilen. Må holde tenninga lenge for at den skal gidde å starte.

Idag:

06:00 startet bilen(var vanskelig å få startet opp). Kjørte i ti minutter for så å pakere og sitte på videre med en annen.

kl.16:00 Prøver å starte bilen, men ville ikke starte. Sjekker om jeg ikke har klart å hatt på lyset hele dagen. Det hadde jeg ikke. Det var noe strøm i batteriet etter som jeg fikk startet cd-spilleren. Men den døde etter ca.20sek.

Måtte ha hjelp med startkabler igjen for å få start på den. Kjørte en tur etter det. Parkerte bilen. Prøvde å starte den på nytt. Bilen var da varm og da startet den med en gang som den hadde gjort da jeg kjøpte bilen.

Kan det være batteriet som er dårlig(hvordan sjekker jeg om det er batteriet?) og tennpluggene mine som er dårlige? Hva annet kan det være?

På forhånd Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

His batteriet ditt har vært helt utladet flere ganger, så er det bare å kassere det. Et blybatteri som bli kjørt helt i bunn, mister kapasitet, slik att du sitter igjen med ca 40% av opprinnelig kapasitet.

Kjøp nytt, lad det opp og lær deg å skru av lyset, eller monter en slik lysalarm.

Ja, jeg må lære meg å skru av lyset. Er bare ikke vant til det. Har klistert på et klistremerke. Husker det nå:D. Men syntes at det er litt rart at jeg fremdeles fikk startet den idag morges. Men ikke etter jobb, selv om jeg hadde skrudd på lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag:

06:00

Motoren startet med en gang, sleit litt men ikke som igår.

16:15

Motoren startet med en gang, sleit ikke i det hele tatt. Kjørte hjem etter det.

17:30

Starter bilen, kjører den ut av garsjen. Skrur av tenninga og måler 10V DC. Prøver å starte den igjen, starter ikke i det hele tatt. Måler igjen ved første måleresultat måler jeg 8V DC deretter 5V DC ved andre forsøk.

Får hjelp med startkabler, Etter å ha latt bilen gå litt på tomgang. Måler jeg 14V DC.

Kjører en tur etter det. Når jeg kommer hjem igjen og stopper bilen måler jeg 10V DC. Når jeg startet den målte jeg 12V DC. Etter 2min målte jeg 14V DC.

Er det batteriet mitt som er gåent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri er dårlig ja, er nok bare det som er problemet. Er ikke mye volt imellom et bra og et dårlig batteri.

Når du måler 10v etter du har kjørt er batteri meget dårlig...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider