Gå til innhold

Min nye opel :)

Ranger emnet

Concker

Anbefalte innlegg

Jepp. da var jeg nettop fylt 18. og lappen i boks :respect

Så er vel på tide og vise fram "beistet"

Bilen er grei den. fikk den gratis av fadern :w00t:

En ganske så strøken 2liter (16v) med manuell kasse.

Jeg savner noe utstyr som el-vinduer men skal ikke klage.

Er minimalt med rust. men har noe nede ved døren på høyre side. men ikke noe grovt enda. Ellers er den godt overhalt og går som ei klokke.

Bilder:

126309k.jpg

30v199l.jpg

2r7borl.jpg

1zq9d9i.jpg

ayk6qg.jpg

Ellers så har jeg fått in en ny spiller som jeg da har koblet opp mot ipoden. (Alpine cde-102ri om jeg husker rett) Spiller greit med orginal høytalere men blir nok en kasse når får opp igjen økonomien.

Ellers har jeg fått på 4 flonka nye nordman pigg dekk, og nye orginal matter.

Stor fornøyd med bilen ;) er stor men en fin nybegynner bil uansett synes nå jeg.

Så legg gjerne ved kommentarer.

ps: også om dere har noen tips som ikke koster skjorta som man kan gjøre med den får og "style" den litt opp kom med forslag. skal ha in sportsgrill til våren og har vurdert klare blinklys på siden?

Og nå har speedometeret sluttet og lyse fra 0 til 50-60 er det vanskeligt og skifte pære baki der? aner ikke hvordan det ser ut. evt om kanskje kan sette in blått lys der? (liker det litt harry :))

Mvh: Concker

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftedysene i midten drar du først slik at de peker nedover, så vipper du forsiktig de ut med et flatt-skrujern, står 2 skruer bak som du må løsne.

Så må du av med dekselet rundt rattstammen, og HUSK at du må dreie på rattet, for det står to små skruer bak selve rattet. Du ser det om du dreier rattet til venstre og høyre. (Også er de skrudd på undersiden også)

Pass også på når du drar ut speedometeret at du ikke drar for langt før du huker av ledningene bak. De er ganske korte og det er kjipt å ødelegge koblingen om du drar for langt :)

Gratulerer med bilen! Utrolig gode biler å kjøre dette. :)

http://www.opelhugg.com har klare og sorte blinklys til 180,-

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da kun ledning til kjørekomp, selve speedoen sitter med en push on kontakt som kun er tilkobla når du drar ut instrumentet.

Rett som han sier ang skruene, gjort på 5 min med en vanlig flat og stjærneksrutrekker.Lite tips, kjøpt parklys-led pærer. hvite eller blå eller hva du nå vil, har blå i min og er kjempefornøyd. bare pass på at leds, i motsettnign til glødepærer, er rettningsbestemte, så prøv lyset før man skrur alt sammen, kan måtte snu noen.

Så forresten ut som en kjempepen bil. fin førstegangsbil som er GOD å kjøre, rommelig med plass til folk og stasj samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 skrua for og få ut speedometer, så er veldig enkelt:)

Har en sportsgrill liggande du kan få kjøpe for 200+ frakt om du er int..

Hvordan ser den grillen ut da ? sånn som er laget så bare og poppe inn? eller er det noe du har klipt selv ? :) kan du ikke knipse noen bilder og sende meg da? :klovn:

dan-som@online.no

Thanks!

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som teigland sa, du kan hive i diode parklys pærer, disse får du f.eks tak i på Biltema. Er 3 store pæreholdere det sitter parklyspærer i, disse bare vrir du rundt å tar ut så kan du skifte pærer. Bare pass på at bena på diodepærene får skikkelig kontakt nedi pæreholderen, hvis ikke vil den ikke virke eller så kan du få sånn "tøff" blitz effekt. (Blinker som den vil og kutter helt ut innimellom).

På den tyske ebay'en får du tak i Steinmetz kopi av Frontleppe, sidelepper og sideskjørt til rundt en 1500-2000 NOK, med frakt og toll så blir det rett rundt 2000-2500. Ser litt sprekere ut med det, men personlig så syns jeg det er formange som har det så blir litt kjedelig igjen også :P

Her ser du vertfall leppa foran og sideskjørta.

854068_b_ca354d11c190f065.jpg

Har du tålmodighet så kan det funke og google også, men ikke så lett å finne noe til Omega B på engelske / norske sider. Har hatt større sjangs med polske, tyske og andre. Men med mindre du har noen av disse språka på lur, så kan det vise seg å være litt vanskelig å finne fram :P

Men uansett, gratulerer med ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var sportsgrillen fra skulebollen motatt og instalert :D

Skjønner ikke hva du har fått i den grillen som gjør at den lukta så jævlig møkk men en vask og litt tørking fiksa på den saken :)

Får slenge med litt bilder:

512084.jpeg

Grillen motatt og vasket.

512086.jpeg

Klart for montering, ut med gamle skiten.

512087.jpeg

Ressultatet.

hm, fikk veldig lyst på lyktesenkere nå, trur det kunne gjort seg?

Fant forresten fram en liten sak fattern hadde slengt langt bak i garasjen.

512088.jpeg

Noen som vet sånn ca mye det kommer til og koste og lakkere den spoileren?

den passer utmerket til omegean men fattern som har faila på lakkering mens han selv eide bilen før, så vil helst ha det gjort av en skikkelig lakkerer. er plast tror jeg.

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Meh, var litt for ivrig i en slædd her og fikk skikkelig bulk bak på siden. :(

ikke noe lakk som er av men ser den jo utrolig lett. så får se til våren om koster på den litt og kanskje tar hel lakkering og får på litt steinmetz/imscher styling til våren. noen som vet ca pris på hel lakering i sverige vis jeg ikke gjør noe grunnarbeid selv ? :P er ikke så dreven med pussepapiret :D

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider