Gå til innhold

Xenon lys:)

Ranger emnet

Larsen's Motorsport

Anbefalte innlegg

Godkveld:)

Har eit lite spørs mål angåande xenon lys, eg har nettopp montert det på min Opel Vectra B i fjærnlysa , Men det lyser mest ut til sida og ikkje så langt fram øver. org fjærnlysa

lyset lengre fram:S Så de første som slo meg var om eg har snudd pæra feil vei viss det går? Eg har ikkje peiling så håper at det er nokken som har det:)

Takk for Gode Svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort hende at xenonpæra er litt annleis enn halogenpære og lyser litt annleis.

Da er det berre å justere på lyset.

Men dessverre trur eg ikkje at du kan justere berre fjernlyset på bilen din.

Bruttern har same bil og det ser ut som du berre kan justere høgden og bredden på heile lampa. (nærlys og fjernlys)

Men sjekk at pæra er 100% på rett plass

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme følelse når jeg monterte xenon på mkIII supraen.. men, da visste det seg at de lyste like langt.. bare at xenon lyste veldig skarp og sluttet brått dær vanlige lys fadet ut..

da virket det som det lyste mye mindre fram.. er nokk muligens en visuell narrestrek muligens..

er utformingen på reflektoren som kaster lyset dit det skal, disse er utformet etter de orginale lysene.. når du da får xenon blir lysbildet veldig skarpt.. for de reflektorene tar ikke hensyns til at lyset blir mye skarpere..

det jeg tror... muligens? :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres som om du ikkje har satt i pæra rett. Eller at pæra ikkje er 100% rett.

Bruttern monterte xenon i nær og fjernlys på sin vectra.

Der lyser fjernlysa akkurat på same plass som med halogen.

Ideelt sett skulle fjernlysa lyst litt høgare, men fjernlysa kan ikkje justeres separat i forhold til nærlysa

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veeldig merkelig ut ja..

vet ikke i disse lampene.. noen xenon lys har jo slike hatter som står foran pæra i pæreholderen man setter i lampa.. og noen biler har slike hetter orginalt i sine lamper.. er det dobbelt opp av dette? isåfall kan du vurdere å prøve uten den ene hetta?

Har montert en god del xenon og ALDRI vært borti at det lyser mindre/kortere en orginalt.. så her er noe muffens med lyktene,monteringen eller eventuelt settet..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider