Gå til innhold

Dynamobytte hjelp! Kadett B

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Skal bytte dynamo på en opel kadett B (1969). Fikk en i posten fra et høggeri, men den er ikke lik.

Den på bilen er omtrent helt rundt (sylinder) mens den jeg fikk i posten er "vanlig".

 

Det ser ut til å være andre fester og slikt, mulig å få det til å passe?

Noen som vet hva jeg mener og har et svar?

 

Kan skaffe bilder til neste uke om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur kansje eg har sett en sånn silynderforma dynamo før litt usikker på kordan den e festa men vist...men går jo ann å bare modifisere litt til å få det passe...

 

men skaff noen bilder du, skal nok ikkje vær så vanskligt...skal skifte dynamo skjøl..men da må eg bare bytte lednings tilkoblingene

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter hva du mener, eg har montert calibra/vectra/ascona dynamo i min.. var så å si bolt on. hvis du ikke får det til har eg dynamo liggende som er sylinderformet, tror det har noe med att den ene har innebygget spenningsregulator å den gamle ikke har det, TROR eg. :)

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt rundt og finn ut om din årgang ble levert med 6 eller 12V anlegg, likestrøm (DC) eller vekselstrømsdynamo (AC.) De heter generator og alternator på engelsk.

Finner du et el-skjema er det kurant å bygge om til nyere type. :)

 

Følger du de tynne ledningene går de mest sannsynlig til en boks i motorrommet som er en ekstern, mekanisk spenningsregulator. Den kan gjerne ha blitt skiftet ut til fordel for en elektronisk en gang i tiden. Men fortsatt ekstern. På de "moderne" Bosch dynamoene i 80-talls Opel, Volvo osv.. sitter børstene og regulatoren samlet på den hvite plastbraketten festet i to flatspor-skruer på baksiden av dynamoen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en som mente den nye dynamoen har sittet på en bil som var bygd om til vekselstrøm.

 

fatter hva du mener, eg har montert calibra/vectra/ascona dynamo i min.. var så å si bolt on. hvis du ikke får det til har eg dynamo liggende som er sylinderformet, tror det har noe med att den ene har innebygget spenningsregulator å den gamle ikke har det, TROR eg. :)

 

 

Har du evt bilder så man slipper å tulle med at dette er feil?:P

Pris?

(PM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår