Gå til innhold

Feil på airbag på passasjersiden

Ranger emnet

Katharina

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en passat STV Court 1996 som har vært hos Møller i dag og fått konstantert feil på airbag på passasjersiden. Feilkode ble slettet, men airbag-lyset kom på igjen 5 min. etterpå. Møller kunne ikke si om det var selve airbagen som var gåen eller om det bare var en kobling. De ville ha flere tusen kr. for å finne det nøyaktige problemet. Noen som vet om det finnes en enklere måte å finne ut av dette på? Hvis problemet bare er en kobling, er det noe en bilkyndig person kan fikse?

Takk for svar :)

Hilsen

Kat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn en kar som skrudd bil før. eneste man kan gjøre er å diodeteste ledningene da. spes via koblinger for å se om det er brudd/dårlig kontakt ..

er det ikke brudd noe sted . burde du prøve en annen airbag ..går sikkert ann å høre med ditt lokale huggeri om å få prøve koble opp en annen airbag. er det den er jo saken grei. Men kan også være selve styreboksen som feiler i ditt tilfelle. jeg hadde problemer med den på min forrige bil..noe som resulterte i at jeg måtte ha ny ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 90% av tilfellene er det dårlig kontakt i kontakten under setet(gul plugg). Klipp ledningene, lodd de sammen og ha på krympestrømpe til slutt.

Slik gjør de det ofte på vw-verkstedene og.

Disse koblingene til volkswagen er rimelig dårlige...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 90% av tilfellene er det dårlig kontakt i kontakten under setet(gul plugg). Klipp ledningene, lodd de sammen og ha på krympestrømpe til slutt.

Slik gjør de det ofte på vw-verkstedene og.

Disse koblingene til volkswagen er rimelig dårlige...

Hei,

Det er ikke sideairbagger i setene på en -96 passat....les før du svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er ikke sideairbagger i setene på en -96 passat....les før du svarer :)

Tenk før du svarer. Alle biler med airbag har også en SENSOR I SETET, som er koblet til med denne kontakten, slik at airbaggen ikke skal løse ut hvis det ikke sitter noen i setet. Dette har ingenting med sideairbag å gjøre.

Dårlig kontakt her, og lampa lyser. Bøy deg under setet, og du finner en knallgul kontakt, det er denne.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk før du svarer. Alle biler med airbag har også en SENSOR I SETET, som er koblet til med denne kontakten, slik at airbaggen ikke skal løse ut hvis det ikke sitter noen i setet. Dette har ingenting med sideairbag å gjøre.

Dårlig kontakt her, og lampa lyser. Bøy deg under setet, og du finner en knallgul kontakt, det er denne.

nja ..hvem som skal tenke før de svarer kan vel vurderes. men .. ikke ALLE biler med kun airbager fremme har denne rompekontakten du henviser til ! så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja ..hvem som skal tenke før de svarer kan vel vurderes. men .. ikke ALLE biler med kun airbager fremme har denne rompekontakten du henviser til ! så det så!

Grunnen til at jeg skrev det slik hadde ingenting med ditt innlegg å gjøre,men beinet1 sitt innlegg, der han uten videre hevder at jeg snakker om sideairbag, og prøver å drite meg ut på at jeg ikke kan utstyrslistene til 90-talls passat på rams...

Og jeg vil påstå at de aller fleste biler har en slik sensor, om det fins unntak må jeg bare beklage det, men min Volkswagen fra samme periode(golf) hadde ihvertfall en slik sensor i hvert sete.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider