Slim! Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Heisann. Nå har jeg endelig fått kjøpt meg bil. At jeg skulle kjøpe meg Megane hadde jeg aldri trodd. Nå sitter jeg her hvertfall med en da. En svart 1996 modell med plass til 1.6 liter bensin i de fire sylinderene. Litt usikker på om det er 66kW eller 55kW, men det får vel tiden vise. Det er investert i nesten nye vinterhjul med en svimlende diameter på 13" og de er av stål (med noen tamme kapsler som dere kan se på bildene). Ålreite sommerdekk (på felg) med de samme dimensjonene fulgte også med. Bilen har en skade på venstre forskjerm :(, men dette bidro nok til at jeg skulle få råd til en 96 modell så jeg burde vel ikke klage. Bilde av skaden. Jeg tror også mesteparten av dette kan skrapes vekk (med inntakt lakk under for da jeg prøvde såvidt forsvant det en del) Klarlakken på panseret har også begynt å flasse så et nylakkert panser er nok ikke så altfor langt unna. Sånn ser den ut: Slim!'s Renault Megane (beklager bildekvaliteten, men det var for mørkt og på toppen av det hele glemte jeg å sette på nattstillingen på kameraet som gir litt mer lys). Ellers har bilen: Tåkelys Servo Fjernstyrt sentrallås med startsperre To airbager Elektrisk takluke Radio/Kassett (:() og 6 høyttalere Oppvarmede seter (foran) Når alt kommer til alt må jeg si meg veldig fornøyd med bilen (så langt...). Veldig behagelig og kjøre og ikke altfor lat. Lavt giret er den også så man slipper å gire så altfor mye (i motsetning til 9-5'en jeg har øvelseskjørt med). Nå er det bare litt over 1000 timer (20.1.2004) til jeg kan ta oppkjøringen. Gleder meg så jeg får vondt i mage og bryst :D Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Gratulerer med ny bil! Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Takk for det :D Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Gratulere med overstått og med ny bil. Nå klør det vel i fingra etter og kjøre bil? Skjønner deg har selv bare hatt bilen min i 3 uker og veit godt hvordan du har det!:D Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Grattis slim.. jeg vet hvordan du har det.. hæt førtebil det der;) Jeg fikk lappen i går.. det var Sinnsykt digg:D skalv i hele kroppen når jeg kjørte:D Du får ha lykke til videre med lappen;) Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Primera Gratulere med overstått og med ny bil. Nå klør det vel i fingra etter og kjøre bil? Skjønner deg har selv bare hatt bilen min i 3 uker og veit godt hvordan du har det!:D Det klør faktisk over alt :) Blir nesten trist av å se den stå der ute kald og halvveis dekket av snø. Burde nesten tatt en tur og varmet den, men Staten lar meg ikke få lov. 17 år og 11 måneder skulle vært aldersgrensen :rolleyes: Originally posted by Manuell Grattis slim.. jeg vet hvordan du har det.. hæt førtebil det der;) Jeg fikk lappen i går.. det var Sinnsykt digg:D skalv i hele kroppen når jeg kjørte:D Du får ha lykke til videre med lappen;) Takk for det. Gratulerer til deg også. Tror neppe jeg kommer til å sitte helt rolig og behersket selv under oppkjøringen. Første "hinder" er nå teoriprøven, men den regner jeg med skal gå bra. Der kan det ikke skje noe uforutsett (som praksisen. Unge ut i veien e.l.), der er det bare som det er. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Slim! Det klør faktisk over alt Blir nesten trist av å se den stå der ute kald og halvveis dekket av snø. Burde nesten tatt en tur og varmet den, men Staten lar meg ikke få lov. 17 år og 11 måneder skulle vært aldersgrensen Hehe klarer ikke og se at bilen min står stille. Den ene dagen er det ut av garsjen den andre dagen er det inn til huset og den tredje dagen er det tilbake i garsjen. Sånn forsetter det. :P Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Så du har egen garasje også? Heldig du. Da står den hvertfall litt lunt. Er den langt fra huset? Hva kom forsikringen din på? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè- Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Gratulerer ! kammeraten min har en han oxo. Artige biler det Siter 99' s14a små trimmet ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Takk takk. Er han på forumet her? Hvis ikke må du verve han med en gang! Hadde vært kult å ha like bil som en til her inne hvertfall :) Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè- Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Slim! Takk takk. Er han på forumet her? Hvis ikke må du verve han med en gang! Hadde vært kult å ha like bil som en til her inne hvertfall :) Han er ikke her på forumet, men jeg kan sikkert få han til å melde seg inn Siter 99' s14a små trimmet ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Så fort som mulig :) Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Heisann, gratulerer med bilen. Men en ting må jeg spørre deg om: fungerer varmeapparatet skikkelig på den? Det er et kjent problem med de første megane'ne. Har en 96-modell Megane i familien, og den er totalt ubrukelig for tida fordi det er umulig å få det varmt i kupéen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Takk for det. Varmeapparatet virker flott det. Blir godt og varmt i bilen på hvertfall 10 min (kanskje litt unøyaktig tall da jeg kun har kjørt den to ganger). Nå for tiden er varmeapparat et must ja. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Da var du jammen heldig.. :( ;) Jeg tror faktisk jeg hater den meganen vi har. Men det er bare fordi den er så kald at jeg blir kvalm. Den er overasskende rask i forbikjøringer, spørs vel om du har fått testet det ennå, men fra 60-70 og til 100-120 er den veldig rask sammenlignet med andre 1,6 biler. Hvor mye betalte du for den og hvor mye har den gått? EDIT: Har du testa hornet på den? Mandig.... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg