Gå til innhold

Slim!'s Renault Megane!

Slim!

Anbefalte innlegg

Originally posted by Slim!

Takk for det. Varmeapparatet virker flott det. Blir godt og varmt i bilen på hvertfall 10 min (kanskje litt unøyaktig tall da jeg kun har kjørt den to ganger).

Nå for tiden er varmeapparat et must ja.

Varmeapperat er kjekt det. For et år siden datt vindu ned på golfen mitt i vinteren. Da var det kaldt da :D

99' s14a

små trimmet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tommy_erwin

Da var du jammen heldig.. :( ;) Jeg tror faktisk jeg hater den meganen vi har. Men det er bare fordi den er så kald at jeg blir kvalm.

Du får stjele den på sommeren da.

Den er overasskende rask i forbikjøringer, spørs vel om du har fått testet det ennå, men fra 60-70 og til 100-120 er den veldig rask sammenlignet med andre 1,6 biler.

Jeg har ikke kjørt forbi noe mer enn når jeg har lagt meg ut i venstre feltet så noe skikkelig akselerasjon har jeg ikke fått prøvd ut. Er litt spent på hvor mange hester det egentlig er i den. Det står 55kW i vognkortet :(, men vekten som står oppgitt i vognkortet stemmer overens med den andre modellen med 66kW.

*Krysse fingre*

Hvilken versjon har dere (HK)?

Hvor mye betalte du for den og hvor mye har den gått?

Prisen var 40.000. Vi fikk kamerat pris på den og skaden hjalp nok også med å senke summen. Den har gått 144458 kilometer.

EDIT: Har du testa hornet på den? Mandig.... ;)

Hornet er testet. Har ikke hatt noen ordentlig grunn til å tute enda ("Satans kjerring. Kjør da!" :p), men måtte jo teste det også.

Varmeapperat er kjekt det. For et år siden datt vindu ned på golfen mitt i vinteren. Da var det kaldt da

Da blir vel varmeapparatet nesten ubrukelig også gjør det ikke? Det samme skjedde med naboene våre i fjor vinter mens vi var på hytta (de er faktisk nesten hyttenaboene våre også). Koselige 21mil hjem med 20 pingviner ute. Det ble ørebetennelse på fruen :eek:

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Gratulerer til deg også. Tror neppe jeg kommer til å sitte helt rolig og behersket selv under oppkjøringen. Første "hinder" er nå teoriprøven, men den regner jeg med skal gå bra. Der kan det ikke skje noe uforutsett (som praksisen. Unge ut i veien e.l.), der er det bare som det er.

teorien er den letteste delen av kaka hvis du gidder å lese..

prøvde først en gang uten å løfte boka, da fikk jeg 39 feil:(

prøvde dagen etter da fikk jeg 25:D

nå tok jeg noen bilder av bilen min idag å.. så vi får se om jeg får lasta dem opp i morgen!!

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stjele den på sommeren da.

Nja...syns bilen min sitter bedre i svingene, også klarer jeg ikke helt å venne meg til rattstillingen og det høye setet.

Jeg har ikke kjørt forbi noe mer enn når jeg har lagt meg ut i venstre feltet så noe skikkelig akselerasjon har jeg ikke fått prøvd ut. Er litt spent på hvor mange hester det egentlig er i den. Det står 55kW i vognkortet , men vekten som står oppgitt i vognkortet stemmer overens med den andre modellen med 66kW.

*Krysse fingre*

Hvilken versjon har dere (HK)?

Mamma sin bil er 66kw/90 hk versjonen, som nevnt overasskende sprek til å være en 1,6. Har lurt endel M-stylede 316 og 318'er i hvertfall.. :) Såvidt jeg vet så veier både 75 og 90 hk typene like mye.. (1055kg?)

Prisen var 40.000. Vi fikk kamerat pris på den og skaden hjalp nok også med å senke summen. Den har gått 144458 kilometer.

40 000 syns jeg var en veldig god pris. De pleier å ligge på 60 og oppover. Gratulerer, alt i alt er det en veldig komfortabel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har egen garasje også? Heldig du. Da står den hvertfall litt lunt. Er den langt fra huset?

Hva kom forsikringen din på?

Garasjen er ca. 250-300m. unna huset. Jeg kjører ganske meste parten av veien inni grasjen så jeg kjøre maks 100 m. på "veien". Også fordi p-plassen ligger 40-50 m. unna huset.

Forsikringen kommer på 11500 i pappa sitt navn. 4000 i egen andel og 16000 km. (full kasko) Hva må du betale?

Edit: Veita F*** hvor jeg har fått i fra at du har hatt bursdag, emn jeg oppdaga ikke at jeg har driti meg ut før nå :P *flau*

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte bare på grunn av måten du skrev det på.

Den ene dagen er det ut av garsjen den andre dagen er det inn til huset og den tredje dagen er det tilbake i garsjen

Du fikk det til å høre ut som et stykke (og det stemte) ;)

Forsikringen min kom på 10.694,- (delkasko) i mitt navn. Jeg satt opp 12.000km og den er registrert hos Gjensidige (regner med det er der du har satt opp din også?).

Ingen fare med bursdagen. Jeg kunne tolket det dithen, men ettersom vi hadde sendt noen PM'er for noen måneder siden tenkte jeg du husket det og trodde du mente "overstått" bilkjøp. Klør etter å kjøre den gjør jeg jo uansett ;)

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte bare på grunn av måten du skrev det på.

Du fikk det til å høre ut som et stykke (og det stemte) ;)

Forsikringen min kom på 10.694,- (delkasko) i mitt navn. Jeg satt opp 12.000km og den er registrert hos Gjensidige (regner med det er der du har satt opp din også?).

Ingen fare med bursdagen. Jeg kunne tolket det dithen, men ettersom vi hadde sendt noen PM'er for noen måneder siden tenkte jeg du husket det og trodde du mente "overstått" bilkjøp. Klør etter å kjøre den gjør jeg jo uansett ;)

Faktisk står bilen min i Vesta med 50 % bonus. Sparbank 1 hadde blitt billigre for meg, men gammern gidder ikke og bytte forsikringsselskap å overfør bonusen sin ditt.

Edit: Lenge leve dysleksien...

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Han har vært kunde der så lenge jeg kan huske + at han har 2 biler til der i tillegg (Saaben og Polon) og huset. Så dem ville gi han 50% i start bonus... ;)

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Tror ikke det. Han har vært kunde der så lenge jeg kan huske + at han har 2 biler til der i tillegg (Saaben og Polon) og huset. Så dem ville gi han 50% i start bonus... ;)

jada får du kjøre pent;)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Det er jo deilig ordning. Utrolig at de tilbyr noe sånt. Trodde de tenkte penger, penger, penger :rolleyes:

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider