Gå til innhold

Feilkoder 2.0TFSI Q, motorlampe, bensintrykk på tomgang?

Ranger emnet

sublime

Anbefalte innlegg

Motorlampa begynte å lyse i min 05 B7 2.0TFSI quattro. Fikk lest av og slettet alle feilkoder hos Møller, men de var usikre på hva det var, og ba meg kjøre og se om det kom tilbake. Et par dager senere lyste lampa igjen. Etter jeg fylte bensin forsvant den plutselig igjen, men kom tilbake igjen en halv tank senere, og har lyst noen dager nå. Fikk lest av diagnose hos et uavhengig verksted i dag, og fikk følgende koder:

P0507 Tomgangsstyresystem rpm: høyere enn ventet

P0441 Styresystem fordampingsutslipp: ukorrekt utblåsing

P310B Trykkregulering for lite drivstoff, drivstofftrykk utenfor spesifikasjon

P2187 Systemet for magert på tomgang, rekke 1

Nå er jo da også lampa borte igjen, men kommer nok tilbake ganske snart. Det føles som om de 200 hestene fortsatt er der de skal være. Noen idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en -02 Passat 1,8T tidligere, hvor motorlampa lyste noen ganger. Hadde den på Møller flere ganger uten at de fant noe. De sa det samme som til meg, jeg brydde meg ikke så lenge det ikke var noen problemer. Men nå har jo du fått litt mer vha den diagnosetesten/avlesningen. Da burde vel Møller ha litt mer å gå på og kunne løse problemet? Har bilen gått under 100' km? Da burde du uten problemer få det på reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Nå er det godt langt over et halvt år, og har fortsatt dette problemet. Er møkklei. Hadde bilen fem ganger hos Møller før jul uten at de klarte å løse problemet. De skulle sende en del data til fabrikken siste besøk rett før jul, men har ikke hørt noe siden, og har bare vært "fed up".

Hvem i Norge er det som er guruer på slike ting? Nesten samme hvor det er så lenge jeg får løst problemet! Vurderer å kjøre den til en tysk forhandler. Det "kryr" jo av 2.0TFSIer, GTIer, RSer osv. der nede, så de må ha vært borti dette mange ganger før...

Nettet har heller ikke gitt noe svar. Har prøvd mange utelandske forumer uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har vært der inne og fant ingenting om dette. Er dessverre ikke så mange biler med denne motoren i landet. Forhandleren her har nesten ikke erfaring med de i det hele tatt, et par Golf GTIer hadde de hatt inne.

Har også prøvd en haug med utenlandske forumer uten hell, selv om det kryr av disse motorene i UK og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider