Gå til innhold

Ny bil! billig i drift.

Ranger emnet


jalla666

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vurdert en opel omega b kanskje? er ikke noen liten bil, heller tvert i mot men du får veldig mye bil for pengene. jeg pendler fram og tilbake fra skole nå og har brukt veldig lite drivstoff ved normal kjøring.

 

Er jo en stor bil med masse av plass og mye utstyr.

 

Eks denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19183920

 

Er hverfall utrolig gode biler som støyer lite, og fungerer fint som ferie bil også.

 

Evt en vectra som blir litt mindre igjen.

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på A3 med 1,9tdi. Det finnes vel sikkert biler som er billigere i innkjøp og drift, men hvis du skal tilbringe mye tid i bilen er det jo litt viktig å ha det bra også. Problemet er vel her at disse ligger litt over ditt budsjett. 1,6 bensin bruker ikke mye suppe den heller, så man skal kjøre MYE for å spare inn de kronene man legger ut ekstra for å få en dieselmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. jeg tror nok at jeg burde prøvekjøre a3\polo osv. Hvor langt går en a3 1,6 før den begyner og svette og skrike da?

 

Helt enig med at man burde sitte godt og ha en stille og god bil når man skal kjøre langt! er vell egentlig det som først gjorde at jeg fikk lyst til og bytte ut toledoen, siden den rister og knirker hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En A3 med manuell kasse går stort sett LANGT før det begynner å bli sirkus. Når det gjelder Polo har dama en fra 2002. Den er behagelig å kjøre og bruker lite suppe, men den kan ikke måle seg med en A3. Men så koster også en A3 ganske mye mer enn en Polo. Når det gjelder driftsikkerhet vil jeg påstå at A3 er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at et lavt drivstofforbruk ikke er ensbetydende med lave driftskostnader... Hva koster service? Deler? Reprasjoner? Forsikring? Dekk?

Smarteste jeg har hørt på lenge. Folk skjønner seg ikke på slikt. Naboen klaga på at dodge vanen til pappa brukte mye bensin og dyr i drift men når naboen la ut om reperasjoner på caravella regna de ut at den caravella med 75 hk diesel og manuel var 10000 kr dyrere og kjøre i året en v8 bensin automat. Dodgen er jo overdimensjonert i alt som er så den er det selfølgelig ikke reperasjoner men den tyske driten måtte de demontere fronten for reg reim bytte og byttet topp og slikt. Blir fort dyrt da, Bare noe og tenke over når man skal kjøpe bil. Så den forden exursionen som ble lagt ut her er jo et supert kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men er ikke dette et bilforum? Det er da folk som har peiling på bil som er her, hvorfor nevnes det kun ford, opel, Audi, mercedes og vw? Jeg ser ikke på noen av disse som økonomiske biler?

Greit at polo eller audi bruker helt passelig mye på mila, men hva koster en polo eller a3 i verkstedet da? Og de ryker jo ikke sjeldent. 1500 kr timen?

 

Dette ser jeg på som kvalifiserte biler til hans behov

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19432597

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19318853

 

Eller andre ting av Feks Toyota, Mazda.. .Hyundai? Det er i hvertfall eveighetsmaskiner, dermed billig å ha, du får mest igjen for pengene når du selger de og de bruker ikke akkurat mye.

Vet ikke om jeg er helt tett nå jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men er ikke dette et bilforum? Det er da folk som har peiling på bil som er her, hvorfor nevnes det kun ford, opel, Audi, mercedes og vw? Jeg ser ikke på noen av disse som økonomiske biler?

Greit at polo eller audi bruker helt passelig mye på mila, men hva koster en polo eller a3 i verkstedet da? Og de ryker jo ikke sjeldent. 1500 kr timen?

 

Dette ser jeg på som kvalifiserte biler til hans behov

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19432597

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19318853

 

Eller andre ting av Feks Toyota, Mazda.. .Hyundai? Det er i hvertfall eveighetsmaskiner, dermed billig å ha, du får mest igjen for pengene når du selger de og de bruker ikke akkurat mye.

Vet ikke om jeg er helt tett nå jeg?

 

Og du har prøvd noe annet enn å koke ris...

Eller har du prøvd f. eks en MB 250D?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har prøvd noe annet enn å koke ris...

Eller har du prøvd f. eks en MB 250D?

 

Ja har prøvd andre ting, men grunnen til at jeg nevner "ris" biler er fordi det er verdens beste biler. Uten å måtte diskutere det. Mazda er på papiret bilene med minst feil, og toyota er bilene man får mest igjen for når man selger de og de som har de mest fornøyde kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår