Gå til innhold

Ny bil! billig i drift.

Ranger emnet


jalla666

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke finner noe så har du en jævlig billig audi a3 til 896,30 på høyre side i en annonse.. :)

 

 

Prøvekjør endel forskjellige biler og se hva du ender opp med. Alle har en mening. Gjør opp din egen. Det er kun da du blir fornøyd.

 

Ellers har Mondeo mange fornuftige punkter i sitt innlegg. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja har prøvd andre ting, men grunnen til at jeg nevner "ris" biler er fordi det er verdens beste biler. Uten å måtte diskutere det. Mazda er på papiret bilene med minst feil, og toyota er bilene man får mest igjen for når man selger de og de som har de mest fornøyde kundene.
Et ordtak sier" Evig eies kun et dårlig rykte. Når det gjelder japanske biler så er det motsatt. Japanske biler VAR veldig enkle, og derav driftsikre. Nå er de ikke noen av delene. Men ting holdes hemmelig. Ta deg en tur i bakgården hos nærmeste Toyota forhandler så ser du nok noen motorer, selv om jeg hørte at kasserte motorer skal returneres. Det er MANGE Toyotaer som har fått skiftet motor pga oljeforbruk, men det er ikke så mange Toyota eiere som er klar over at de har fått ny motor. det kalles visst kjærlighet til kvalitet, og kjærlighet gjør jo blind

Også Mazda sliter med oljeforbruk, det vet jeg fordi det sitter Mazda motor i Mondeo 2001-

Nei, jeg sier ikke at det er dårlige biler, men de er heller ikke noe bedre enn andre tilsvarende biler. Og se på deleprisene da.....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du mener japansk bil er best når det gjelder kvalitet, da har du ikke så stor innsikt i hva kvalitet innebærer.. på ingen måte frekt ment, men det er fakta.

 

Hvorfor brukes Mercedes og Volvo mest som taxi tror du?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er de bilene som gir høyest innbyttepris selv med høy km stand

 

og hvorfor det? fordi det er best kvalitet, ferdig diskutert.

 

Mercedes og Volvo er best kvalitetsmessig, er du uenig så har du ikke bil og har ikke opplevd konfirmasjonen din enda, men at du ikke liker den, det skal du få lov til, men BEST er det når det5 gjelder kvalitet. Gammel ford er også bra, f.eks taunus 1.6 gasser.. min har gått 6 år som jordebil og går enda, men har gått lei av å bruke den rett og slett.

 

Spør drosjesjåfører om hvilken bil som er best kvalitetsmessig, da får du samme svaret.. Mercedes, siteterer en polsk taxisjåfør jeg prata med: japanske biler er som engangslightere, de brukes til det begynner å skje noe, så ryker en ting etter den andre..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvorfor det? fordi det er best kvalitet, ferdig diskutert.

 

Mercedes og Volvo er best kvalitetsmessig, er du uenig så har du ikke bil og har ikke opplevd konfirmasjonen din enda, men at du ikke liker den, det skal du få lov til, men BEST er det når det5 gjelder kvalitet. Gammel ford er også bra, f.eks taunus 1.6 gasser.. min har gått 6 år som jordebil og går enda, men har gått lei av å bruke den rett og slett.

 

Spør drosjesjåfører om hvilken bil som er best kvalitetsmessig, da får du samme svaret.. Mercedes, siteterer en polsk taxisjåfør jeg prata med: japanske biler er som engangslightere, de brukes til det begynner å skje noe, så ryker en ting etter den andre..

Jeg er uenig, er konfirmert, og jeg talte biler i forgårs. Har hatt 31 stk, og det inkluderer både Volvo og Merce. Prater vi pre90 kan jeg være enig med deg, men etterpå er det samme møkka som alt anna

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig, er konfirmert, og jeg talte biler i forgårs. Har hatt 31 stk, og det inkluderer både Volvo og Merce. Prater vi pre90 kan jeg være enig med deg, men etterpå er det samme møkka som alt anna

 

da er jeg skuffet over hva du kan om bil, du er sikkert en dyktig mekaniker, men du tar BLANKT feil.. men men..

 

jeg snakker inkludert w211(2003-2009).

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg skuffet over hva du kan om bil, du er sikkert en dyktig mekaniker, men du tar BLANKT feil.. men men..

 

jeg snakker inkludert w211(2003-2009).

I forhod til din smak tar jeg helt sikkert feil, men jeg velger å forholde meg til fagfolk. En kompis hos BOS sier at før tok vi service på MB og reparerte Peugeot, nå er det motsatt... Når det gjelder 211 er den mye bedre enn 210, men den har sine problemer den også (hvis du er så inne i MB vet du sikkert hvorfor mange ikke går på alle sylindrene), akkurat som Volvo. Nye V70 er jo en dyr Mondeo, og S40/V50 en dyr Focus. Volvo har jo også slitt mye med elektronikk, spes på første V50

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår