Gå til innhold

VW Passat 2000 mod problem med lås

Ranger emnet

FantIkkeNick

Anbefalte innlegg

Hei.

Først vil jeg si dette er ikke min bil, men en jeg kjenner sin. Så er ikke helt sikker på hvordan det ser ut inni fører døra på disse.

Men problemet er det at sentrallåsen sluttet og fungere, og noen dager senere så sluttet også nøkkelen og fungere, altså man får ikke låst eller åpnet bilen med nøkkel manuelt.

Har lest litt rundt på nettet men fant ikke noe om akkurat dette... Men låsekassen blir vel "drevet" av wire og ikke stag ?

Er det vanlig at disse wire'ene strekker seg og kan skape krøll ? Som sagt ikke vært borti låser på passat, men vet at skyvedører på opel combo hadde ett problem hvor disse strakk seg og du ville ikke få låst skyvedøren. Så tenkte noe i samme rettning der.

Låsekassen har han visst byttet så problemet skal ikke være den.

Noen som har vært borti noe lignende og gjerne har noe gode tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

I låsekassen sitter det en wire. Den kan du se når du drar dørhåndtaket ut. Hos meg hoppet den ut av sporet sitt, og døren kunne bare åpnes fra innsiden. Var ett helvettes pirkearbeid og få den på plass igjen, men med små fingrer og tålmod gikk det.

Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er som følger: For det første, fungerer IKKE noen av nøklene(har prøvd å skifte batteri, fungerer i maks 2 dager etter batteribytte). Rekkevidden er maks 2 meter når de først funker..

For det andre, så fungerer ikke sentrallåsen vis jeg prøver å låse bilen.. Er så vidt den orker å dra ned låsen på førerdøra. Men vis jeg prøver å låse ifra innsiden, så fungerer sentrallåsen!

For det tredje, så skrur ikke alarmen seg av vær gang jeg låser opp.

MEN! Vis jeg skreller igjen døra hardt, da mener jeg veldig hardt! DA fungerer sentrallåsen fra utsiden, vis jeg er heldig..

Er ikke alltid coupe lyset skrur seg på heller..

Har hørt at det kan være en såkalt chip som har falt ut, eller som er løs?

Ær det itte det eine, så ær det det ændre.. Sa kjæringa å tørke nåsåblo!

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få bilen din inn til diagnose.

Sentrallås, coupelys, vindusheis kødda med meg før i vinter.

Det var komfortmodulen (hjernen som sitter under gulvmatta ved førersetet ditt) som hadde tatt kvelden.

Om du kjører diagnose på bilen finner du det som regel fort ut.

Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få bilen din inn til diagnose.

Sentrallås, coupelys, vindusheis kødda med meg før i vinter.

Det var komfortmodulen (hjernen som sitter under gulvmatta ved førersetet ditt) som hadde tatt kvelden.

Om du kjører diagnose på bilen finner du det som regel fort ut.

Skal prøve å få den inn på diagnose. Bytta du komfortmodulen? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det høres veldig ut som om det er Comfort - enheten under fører setet (som en sa over her)

har akkurat hatt samme problem, ting begynte og svikte mer og mer (coupè lys, sentrallås,bagasjedør etc)

Jeg hadde en STOR vann lekkasje, og kom akk inn døra etter og sett på Comfort enheten, og det så veldig dårlig ut.. hele boksen var full av vann, alle ledningene, kontaktene var irret ihjel.. ikke pent syn.

Men ihvertfall ett tips til deg og sjekke den for sikkerhets skyld :)

her er en DIY guide på og få gjort det.. veldig enkelt :)

http://www.headfuzz.co.uk/?q=vw_ccm

1994 - Golf 3 VR6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det høres veldig ut som om det er Comfort - enheten under fører setet (som en sa over her)

har akkurat hatt samme problem, ting begynte og svikte mer og mer (coupè lys, sentrallås,bagasjedør etc)

Jeg hadde en STOR vann lekkasje, og kom akk inn døra etter og sett på Comfort enheten, og det så veldig dårlig ut.. hele boksen var full av vann, alle ledningene, kontaktene var irret ihjel.. ikke pent syn.

Men ihvertfall ett tips til deg og sjekke den for sikkerhets skyld :)

her er en DIY guide på og få gjort det.. veldig enkelt :)

http://www.headfuzz.co.uk/?q=vw_ccm

Takk for svaret! Skal sjekke etterpå :)

Men det jeg syns er rart, er at det plutselig ble sånn.. Bilen blir aldri brukt, da jeg ikke har lappen enda :p Så syns det sku være rart om det kom vann inn der helt uten videre.. menmen, vet aldri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt og derav dårlig kontakt kan også skape problemer, trenger ikke bade i vann for å skape problemer ;) Siden bilen aldri blir brukt så kan kupéen ha meget høyt fuktinnhold.

Kan være det og!:)

Men, kan det være ledningsbrudd i førerdøra? I overgangen mellom dør og 'chassiet'? Regner med å finne ut av dette etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det og!:)

Men, kan det være ledningsbrudd i førerdøra? I overgangen mellom dør og 'chassiet'? Regner med å finne ut av dette etterpå. :)

Sånn, da har jeg ivhertfall sjekket komfortmodulen og om det var ledningsbrudd i døra.. Fant ingen tegn til noe feil der, så jeg regner med at problemet ligger i selve låskassa.

Endret av espenxp
Lenke til kommentar
Del på andre sider