Gå til innhold

Når man ikke har mye penger...

Ranger emnet

comadore

Anbefalte innlegg

Når man ikke har mye penger(velkjent problem) Hvilken bil bør man kjøpe? Hvis man vil ha nyeste mulig bil, størst mulig motor og standard?

Tenker også på at det er faktisk mulig at det er rust/litt småproblemer.. Som lett kan fikses.. Hvilken bil? snakker alt fra 5000kr - 20 000/30 000kr!

Noen forslag? gjerne topp 3 med for og mot!

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får søke på finn og autodb med makspris på 30000,-

Da kan du få opp ein del biler du ikkje har tenkt på.

Eg skal forøvrig selga bmw´n min. Den har litt rust og småproblemer. Men det er vel for gammel bil for deg.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du de litt mindre populære merkene så får du mere for pengene. du betaler mere for tysk enn for fransk. tysk er vel kansje bedre på mange felter menn til vanelig bruk er fransk mer enn bra til sitt bruk. har selv en renualt 19 1,9liter automat som har vandret ca 300 snart, går som ei klokke den.

japanske biler ruster mye sies det, men det gjør vel alt om det ikke blir passet på og vedlike holdt. toyota er vel den bruktbilen som vant alt av tester på 90tallet om jegt ikke husker feil, er vel ikke så langt bak nå heller vel.

som todleif sier, søk på finn osv og se på utvalget, så søker du litt eundt på brukt tester av aktuele typen og hører lit rundt på erfaringer andre har.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har lite cash så er vel driftsikkerhet også viktig + billige deler. Det er også greit med biler som er lette og skru på. Du må nok på tidlig 90 tall, slutten av 80 tallet for å finne noe brukanes. Finn en tysk, skandinavisk eller japansk bil som ikke er rævkjørt av en gal ungdom og som har hatt kjærlig pleie til siste stund. Er nok av dem der. Fransk bil har jeg gitt opp da mange av dem er høl i hue å skru på og ting ryker rett som det er om man ikke har vært veldig heldig! Biler som Volvo 240, Audi 80,90,100, Mercedes 190E (de fleste mercer), Saab 9000, Toyota Corolla, o.l er biler som ved lav km. stand og godt vedlikeholdt er gode kjøp i prisklassen din.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes W124 300E har iallefall grei motor. Det er jo ingen sportsbil, men du får ikke noen 2009 Jaguar XKR for 30 000,- uansett. W124 er også en ganske robust bil, delene koster litt men det er god tilgang til brukte deler via bilopphoggeri og slikt. Gode å kjøre, pene (mener jeg) å se på. I 87 ble vel setene oppgradert, tidligere W124 hadde noe som kunne minne om kirkebenker. Finner du en sportline ligger du enda bedre ann da disse er senket og stivere fra fabrikk. De har også bedre seter. Er du ikke voldsomt opptatt av effekt finnes det jo en haug av dieselmotorer også i disse bilene. Forbruksmessig er vel 220 den beste motoren, men der blir det litt for nytt for at jeg skal kunne noe om det :)

Det er bare å lete, det finnes alltid noe gull der ute :)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124 300 er gode biler, men ikke biler for den som ikke har mye penger. De koster en hel del i innkjøp, og koster en hel del å drive..

Min Vectra f-eks kosta 10k , pluss noen få reprasjoner.. 1.6 liter, går billig, billig å forsikre.. men da var det et kupp da.. men let etter slikt.. selv små motorer går fort nok når man har lite penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124 300 er gode biler, men ikke biler for den som ikke har mye penger. De koster en hel del i innkjøp, og koster en hel del å drive..

Min Vectra f-eks kosta 10k , pluss noen få reprasjoner.. 1.6 liter, går billig, billig å forsikre.. men da var det et kupp da.. men let etter slikt.. selv små motorer går fort nok når man har lite penger..

Min W126 300SE var ikke voldsomt dyr å drive. W124 kan ikke være verre? Den bruker jo mer bensin enn en Vectra 1.6 såklart, og koster noe mer å forsikre.. Men Vectra er vel gode biler det også, jeg er skeptisk til Opel etter Senatoren jeg hadde, men vectraene er greie å kjøre iallefall. Har bare prøvd 1.8 ecotec, den var jo på ingen måte sprek, men god å sitte i og grei å kjøre. Synd mange av de ruster sååå jævlig... Men det gjør jo MB også.

Det kommer vel til slutt ann på hva man foretrekker selv. Der jeg hadde valgt 300E, hadde mange andre valgt annerledes. :)

Endret av rolfi
la til etpar linjer nederst.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få i pose og sekk til denne prisen. Noe må velges, og noe må velges vekk.

Sett makspris til 33 000, så får du noen flere biler å velge mellom, og disse kan som oftest prutes ned litt.

Liten bil med lite utstyr og motor gir mest driftsikkerhet, og minst vedlikehold/reparasjon. Stor bil med utstyr, og motor gir det omvendte. Så finn noe inni der som passer deg best.

Rust, og reparasjon kommer du ikke unna uansett hvilken bil du har, med mindre den er ganske ny. Men da har du mye høyere kostnader til service, i tilegg til et større verditap.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike prisklasser teller kjøpssummen bare som en del av de totale bilkostnadene. Har du bare 30 000 og rutte med bør du heller se på en bil til rundt 15 000, og ha resten av pengene i reserve. Altså, du må regne med MYE kostnader iform av reparasjoner de første årene. Gjør du ikke det, er du naiv.

Ville gått for en nylig godkjent Mazda 323 3-dørs for ca. 15 000, med lav km-stand. Da har du noe som kan kalles driftsikkert og billig i drift på alle mulige måter :)

Endret av AndreasK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for noe japansk - toyota, mazda, mitsubishi osv, så er det stor sjanse for at du blir fornøyd. Det går å går, billig å eie, billig å drifte som regel. Bruk litt tid på å finne en i god stand (lite rust) til en ok pris så har du bil i mange år.

Har både Mazda 323F 94mod og Mitsubishi Lancer 94mod (denne kommer forøvrig for salg snart, PM om interesser), og er godt fornøyd.

Men skal du ha bil i den prisklassen du nevner så er det jo en stor fordel om du kan skru litt selv. Verksted er dyrt!

Lykke til=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for enten mercedes eller bmw;)

Da får du også en bil du kan være glad i hehe :)

Selv hadde jeg nok sett etter en 190, da jeg liker disse. Men w124 er meget gode biler som går langt uten problemer.

F.eks en w124 300d eller eventuellt en turbodiesel hadde nok vært ypperlig.

Jeg nevner også bmw fordi når du først skal kjøpe deg en bil så synes iallefall jeg det er greit å kjøpe en bil du selv liker. Derfor mercedes og bmw;) Om du hadde funnet deg f.eks en e30 320i eller e34 (f.eks om du hadde kommet over en billig 24v? som var i ok stand teknisk, men kanskje litt rust i karosseri?

Det er hva jeg hadde gjort iallefall :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe spesielt god råd, og har en '92mod Audi 80 Avant 1.9TDI. Bruker lite, koster lite i forsikring og ruster lite. Jeg har hatt litt problemer med min som gåen baklukeåpner, girkassebytte(pga. for hard giring fra min side), men jeg klarer meg fint jeg.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider