Gå til innhold

Hvor er antenne på Omega B?

Ranger emnet


Santino

Anbefalte innlegg

Har en Omega B stv, 95 mod, som har utrolig dårlig radiomottak. Har forsøkt to forskjellige spillere og begge ga like dårlig mottak.

 

Det er koblet i antennekabel, men bilen har ingen synlig utvendig antenne. Noen som vet hvor den sitter?

 

Uansett, hvis det finnes en antenne der så er den dårlig. Noen tips for å få bedre mottak? Lage hull i taket til en Biltema piskantenne?

 

Takker:)

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er den integrert i bakruta.

 

Det var kjapt svar. Når du sier det så har jeg sett noe som kan minne om en flat, superliten antenne som sitter på høyre bakrute i bagasjerommet. Ser bare ut som en liten svart 2x10cm svart "boks".

 

Noen tips for å få bedre lyd? Bytte ut denne med en kraftigere innvendig antenne eller strekke kabel opp til utvendig tak?

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket opp litt mer nå. "Dingsen" jeg så på siderutene bak var kun sensor til alarmen.

 

Har nå også hørt at antenna skal sitte i frontruta, men den lille boksen som sitter der har en liten diode og ser mer uten som mobilantenne. (Er uoriginalt handsfree-opplegg i bilen). Frontruta er også skiftet.

 

Ser innenfor spilleren at antenneledningen går mot høyre.

Noen som vet noe mer? Sitter den virkelig i bakruta?

 

Takker

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg omsider kommet til bunns i dette, og deler erfaringene i tilfelle noen skulle lure på det samme.

 

Antennen er hverken i taket eller bakruta, men i selve bakluka. (Under trekket). Antennekabelen går sammen med strøm og andre ledninger langs førersiden.

 

Problemet mitt var at antennekabelen var brutt tvers av inne i gummihylsen i overgangen fra tak til bakluke. (Bilen min er stasjonsvogn).

 

Endte opp med at jeg nå legger opp ny antennekabel og en skjult biltema-pisk inne i bakluka.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår