Gå til innhold

Utrolig rart! Audi 80

Ranger emnet

Kristoffern

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en audi 80 '93-mod. som har fått for seg at den vil prøve ut omentrent alle problemer som en bil kan pådra seg... Det meste har jeg klart å funnet ut av og fikset selv eller med hjelp fra min far, som er selvlært mekaniker, men nå har den virkelig kokt ihop noe som virker litt søkt...

Det har seg slik at jeg og min samboer kjørte ca. 20 mil fra narvik igår, uten det minste tegn til problem. Ca. 20 min. etter at vi hadde kommet hjem (og bilen hadde stått avslått og iro) så skulle vi opp til foreldrene hennes for å spise pizza. Dette var en kjøretur på ca. 600 meter. (Det regnet og var mørkt). Og iløpet av den turen, og turen hjem ville motoren absolutt dø ut!

Etter jeg kom hjem prøvde jeg meg litt frem, og her er resultatet:

Motoren går fint på tomgang, og når jeg trør på gassen, men når jeg holder gassen iro på et hvilket som helst sted, unntatt helt ute, så dør motoren. Hvis jeg da beveger på gassen så livner den til igjen med en gang, men hvis jeg holder den videre iro dør den helt og stopper.

Ettersom jeg har en lekasje fra kjølesystemet så er kjølevesken muligens litt uttynnet, og det er meget kalt her nord, men kan ikke tenke meg til at det skulle bli slike symptomer av det!

Også oppdaget jeg at det var litt lite olje (ops :s), men ikke så lite at det skal skape noen problemer... (Er litt knapt med penger, så har vist utsatt å kjøpe olje litt for lenge) (Og kjøleveske og)

Er det noen som har den fjerneste anelse for hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg renset mitt spjeld med calipperrens.. noe sot rant ut.. vil det i noen tilfeller være nædvendig med sandpapir??

Tror ikke du skal bruke sanpapir hverken på spjeldet eller spjeldhuset gitt. Men det er to slepekontakter på gasspjeldføler/bryteren som det kan bli dårlig kontakt på

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider