Gå til innhold

Start problemer.

Ranger emnet

Kimmis

Anbefalte innlegg

A4 '95 1.6

Bilen starter, i 3 sekunder.

Turtallet går opp til 2000, og så går det ned igjen til 0 og motoren stopper.

Turtallet reagerer på gass i de 3 sekundene, men stopper uansett.

Tar ett par forsøk og så starter'n..

Det er ikke no "merkelige" lyder eller noe, det virker bare som om den kutter elektronisk etter 3 sekduner.

Og blir verre med kulda.

Noen som kan gi no tips om hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den fantastiske startsperren dette.

Du må lodde fast ledningene som går til nøkkelhullet.

Det skyldes 99% sikker dårlig kontakt ute ved lesespolen rundt tenningslåsen.

Det du må gjøre er å ta av rattet og dekselene rundt rattakselen.

Da vil du se et lite stikk som går inn på lesespolen.

Skill dette stikket og ta ut selve stikkerne(finmekanikk!!!).

Da vil du se at disse stikkerne er av typen som bare er skjøvet inn på ledningene ala blå 3m

koblinger.

Fisk ut enden på kabelen og ta bort isolasjonen.Lodd deretter ledningen i stikkeren.

Ikke bruk for mye loddetinn da stikkerne skal tilbake i stikkerhuset etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den starta da a?

For den starter jo hver gang, bare det att den stopper igjen..

Ser bare for meg om det hadde vært startsperra så hadde den ikke starta i det hele tatt?

Startsperra slo inn for 11 måneder, og da ville den ikke starte i det hele tatt. så forrige eier taua den på verksted. Gikk på forsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan termostaten gjøre så det blir sånn på noen måte?

Har en ny termostat liggende som jeg kjøpte nesten rett etter jeg henta bilen. Var ikke sikker om jeg bare hadde kjørt litt hardt e.l. eller hva det var etter jeg henta bilen , gikk litt opp og ned mellom 70 og 90. Ligger stabilt på 70 nå om dagen.

Kan dårlig olje gjøre noe sånt a?

snart gått 10000 på samma olja. Men den bruker ikke olje, og olja ser fin ut. så har ikke bytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan termostaten gjøre så det blir sånn på noen måte?

Har en ny termostat liggende som jeg kjøpte nesten rett etter jeg henta bilen. Var ikke sikker om jeg bare hadde kjørt litt hardt e.l. eller hva det var etter jeg henta bilen , gikk litt opp og ned mellom 70 og 90. Ligger stabilt på 70 nå om dagen.

Kan dårlig olje gjøre noe sånt a?

snart gått 10000 på samma olja. Men den bruker ikke olje, og olja ser fin ut. så har ikke bytta.

Njee, trur ikke det :)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, låner denne tråden litt jeg.

Har hadd nesten samme problem, bare at den ikke går opp til 2000rpm.

Ei god stund har den vært slik at man må prøve flere ganger for at den skal starte, men i det siste så vil den ikke. Jeg får kun start på den hvis batteriet blir koblet fra. Etter å ha koblet til batteriet, så starter den en gang. Etter dette vil den ikke start.

Derfor har jeg prøvd å lodde disse stikkene inn til tenningslåsen(eller hva det nå heter.) uten hell.

den oppfører seg helt likt som før. Har også sjekket at det var kontakt fra disse stikkene og inn til den hvite boksen lengere ned, og kontakt var det ;)

Så va kan være galt?

- 95mod Audi A4 B5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet selv for en mnd siden, kan fikses på to måter:

1) Se over loddingen til nøkkelhullet. Må kanskje loddes på nytt, er et veldig vanlig problem på disse modellene.

2) Bytt ledningsnettet mellom nøkkelhullet og startsperren. Koster 3500 kr hos audi forhandler.

Jeg gjorde det siste ettersom jeg ikke har tid til å fikse det selv for tiden. Men veldig greit å få det fikset fort go greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider