Gå til innhold

2005 Skoda Superb - surklelyd i dash

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

Har en surklelyd inni dashn når jeg gasser på, svak pådrag.. regner med det er noe luft i varmeregisteret.. noen som vet om det er noen lufteventil som kan lufte dette?

Har prøvd å stått i bratt bakke og luftet med motoren i gang, samt ruset opp turtall for og få sirkulasjon på vannet.. uten effekt..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, AC står på.. men, ac i bilen er ikke vannbåren varme.. eller? hva er det du skal fram til? man hører klart og tydlig at det er VANN surkling ikke gass igjennom ventilen..

skal merke bedre for framtidige svar.. VANN surkling i dash..

beklager om svaret var litt nebbete.. men, :) ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok lufte systemet bedre. Det kan være veldig vanskelig å få ut lufta i noen biler, og det høres best i varmeregisteret. Hadde du varmeapparat i varmeste posisjon når du lufta? Regner med det er noen lufteskruer et sted, men aner ikke hvor de er på din bil. På min sitter den ene ved torpedoveggen ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppz, full fetting på varmluft :) hadde ventiler på gjennomgangen i torpedo veggen på s8 jeg hadde tidligere.. men, denna superben ser det ut som slike kostet for mye :)

har fulgt slangene og finner ikke noe.. tipper de ikke er inne i dashn.. nei, får vell bare lufte som gal.. sto i en av sandefjords bratteste veier tipper jeg når jeg prøvde dette.. :) men, får bare gjøre om igjenn.. høre med møller om de har no tips til dette...

veeeldig irri lyd.. høres så jalla ut.. men, takker for all hjelp folks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, høres merklig ut at det skal høres ut som vann :) ikke vært borti det før.. jobber som kjølemontør :) så nei, AC er i orden :) har ikke noe og si om ac står på eller av i denne sammenheng :)

Men, takk alikevell for tipset :) og beklager om jeg var litt nebbete tidligere.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider