Gå til innhold

Kommer ikke varme i varmeapparatet.

Ranger emnet


a4turbo

Anbefalte innlegg

Det funker fint ellers, men det kommer aldri nå varme uansett hvordan det står innstilt.

Tenkte først det kunne være den resirkuleringsknappen som var fucka, siden det ikke funke helt som den skulle, men nå har jeg fått fikset den, og man hører at noe skjer når jeg trykker på den :P

 

Noen som har vært borti noe liggnende? Eller vet hva jeg skal se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør bilen varm, så opner du huven og ser i ekspansjonstanken, dær skal det stål spruten stå ut av den lille slangen som kommer inn på toppen. Men du kan bli lurt vis termostaten står lukka, så det e bare å stå å følge med i noen minutt

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på A4en jeg hadde. I mitt tilfelle var det varmeapparatregisteret som var gått tett. Dette reparerte jeg ved å koble fra de to slangene til varmeappreg. som går inn på venstre side i torpedoveggen. Kjørte hageslangen med varmtvann inn den ene slangen og spylte igjennon varmeappreg. Under spylingen kom det mye gjørme/rust ut av motsatt slange. Gjentok denne prosedyren så i den andre slangen inn på varmeappreg. Etter litt spyling var det kun rent vann som rant igjennom. Koblet så på slangene, startet bilen og etter kort tid fikk jeg varme inn i bilen.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke forveksle kjølevannsslanger med AC-slanger. Du må ikke løsne på slangene til AC.. Legger ved et bilde hvor jeg har ringet rundt de aktuelle kjølevannsslangene til varmeapparatregisteret.

AudiA4.jpg?t=1255545314

 

Ser nå at slangene egentlig ligger ganske så nært midten på torpedoen som mulig. Tok litt feil ang plaseringen i forrige post. Er tross alt ganske så mange år siden jeg hadde dette problemet med bilen jeg hadde. Dersom du vipper tilsiden den trekkspillignende greien som ligger rundt slangene er det lett å komme til slangene. Kjølevannsslangene er kun festet med slangeklemmer og er lett å demontere. Slangene går inn på rørene som videre går inn til varmeapparatregisteret. (varmeapparatregisteret ligger plassert inni dashbordet) Det er på disse rørene du skal spyle vann med hageslangen gjennom.

 

Selv renset jeg hele kjølesystemet på bilen min. Alt fra ekspansjonstanken, radiatoren, termostaten, varmeapparatregisteret og alle slangene tilhørende kjølesystemet. Men du vil garantert få varme i bilen din dersom det er varmeapparatregisteret som er tett og du kun velger å rense dette. Husk å etterfylle kjølevæske og om du har mulighet, mål frysepunketet på kjølevæsken. Bør ligge på ca -35 grader.

 

Lykke til!

Endret av Four rings

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår