Gå til innhold

tauing av bil

Ranger emnet

nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Originally posted by nissan s13

Hva med alle de jævla bøndene med skurtreskere osv langs hele veien om sommeren? Aldri sett de blitt stoppet eller no, selv om jeg ikke ser et eneste skilt på de. Eller er dette bare et eksempel på forskjellsbehandling?

Er skilt på sånne...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Er ganske uheldig hvis en barnehage kommer løpende og presser seg mellom tauebilen og den som blir tauet ja.

Sykere ting har skjedd

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg taua BMWen fra jobben og opp på lakkeringsverkstedet i våres, tok vel en halvtimes tid, er et stykke å kjøre.. Stoppa på en bensinstasjon for å fylle diesel på bilen vi brukte til å taue med.. Sto en politibil på stasjonen, ene poltikaren kom bort å begynnte å stille spm om bilen min, motor osv, vanlige bilspm.. Virka kun bilinterressert.. Jeg hadde ikke skilter på bilen min, hverken prøveskilter eller vanlige, og dette var midt nedi oslo..

Hvis du ikke skal taue så langt så tror jeg du slipper unna med det, hvis ikke det er mye politi der du bor.. Eneste minuset er at du ikke er forsikra hvis noe skulle skje, på den annen side er det vel forsikringa på bilen som tauer som dekker skader? En uregistrert bil som henger etter en annen blir vel sett på som "henger".. Mulig jeg tar feil.. ;)

Edit: Bilde av Bilen min som taues.. :D

F_r_lakk_003.jpg

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Er ganske uheldig hvis en barnehage kommer løpende og presser seg mellom tauebilen og den som blir tauet ja.

Folk er stokk dumme, skulle taue BMWen hjemmefra og til jobben, det var litt rushtrafikk da dette var på vei til oslo en mandags morgen.. Det var flere ganger hvor folk prøvde å presse seg i mellom BMWen og bilen vi taude med, hadde forholdvis langt tau, men det var ikke SÅ langt.. :rolleyes:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, dere stiller for mye spørsmål! Hekt på slepetauet, sett på nødblink og kjør forsiktig. Om bilen som taues er i stand til det anbefales det å la den gå for egen maskin, da dette sparer "trekkvogna". Dere stiller ikke opp i drag-race med en slik ekvipasje selvfølgelig, dere tar det helt med ro. Blir dere stoppet og det viser seg å være ulovlig sier dere bare at dere trodde det var lovlig, så slipper dere unna med advarsel.

Angående dumme folk i trafikken: Ja, det finnes en god del av dem. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slept den forrige bilen min rett gjennom byen(og den dagen var det storkontroller over hele byen).

Jeg hadde ikke skilter på bilen, kun gamle prøveskilter.

Vi så politiet og kjørte inn på en parkeringsplass for å håpe at de ikke skulle se oss(fordi vi trodde det var ulovlig uten skilter).

Selvsagt så politiet oss og fulgte etter oss....

Da de kom bort til oss sa de at vi måtte ikke prøve å stikke av fra politiet da dette evt bare villa gjøre saken verre.

Men de sa faktisk til oss at det var lov å taue biler uten skilter(og prøveskilter) så lenge vi hadde vognkort i bilen, bremselys og nødblink i orden.

Så de bare sendte oss videre uten noen form for advarsel eller bot.

Så min erfaring tilsier at du kan slepe hvilken bil som helst, så lenge nødblink fungerer og du har vognkort i bilen(som faktisk ikke trenger å stå på deg selv engang).

Så...Hekt på bilen, sett på nødblink og tut å kjør! ;)

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har taua mye, og blitt stoppa en gang. Fikk beskjed om at bilen måtte ha lys, speil og nødblonk, og begge som taua måtte ha førekort... Noe mer enn det fikk vi ikke beskjed om. Han sa: så lenge bilen som blir tauet er i forsvarlig stand, er det ok. Når det gjelder dette med å ha flere i bilen som blir tauet, så fikk vi kjeft.. Ikke lov sa'n..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider