Gå til innhold

@#%! elektronikk + W124

eiriksmil

Anbefalte innlegg

For et par uker siden bokstavelig talt røyk starteren på W124en min, slo inn i fart med påfølgende røyk, gikk så ikke rundt inni der.. I dag måtte jeg kjøre ti mil i drittregn uten vindusvisker etter å ha hengt seg opp fra tid til annen, og til slutt stoppet med røyk som steg opp og ut alle mulige veier... Ka e dealen?

Har forøvrig heller ikke lys i midtkonsollen eller CD-spiller med mindre jeg har døra oppe.. Er dette tre enkeltstående feil eller har det at elektronikken i bilen spiser seg opp en sammenheng tro? Noen som har vært borti lignende?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt at du har hatt litt uflaks her. Starter er det ikke ofte går meg bekjent, har selv hatt trøbbel en gang, tok opp starteren gjorde den rein og smurte opp og den funka etterpå.

Vindusvisker er ett relativt vanlig problem, det er en "avansert" konstruksjon som gjør at pusser armen glir inn og ut for å ta mest mulig av ruta, faktisk mer med en visker enn man får tatt med to vanlige viskere. Mekansimen er faktisk så genial at du finner den igjen på en relativt kjent høyprofilert svensk sportsbilprodusent ved navn Koenigsegg.

Men avanserte konstruksjoner krever ofte litt mere vedlikehold enn enkle, og denne trenger en rens og smøring i ny og ne, om ikke så kan den finne på å gå tregt, gå helt eller delvis i stykker eller gå så tregt at man brenner viskermotor/relè.

Når det gjelder den siste feilen med lysa, så har jeg ikke vært borti maken før, men kanskje komfort-relèet, elelr lysvarsleren har noe med det å gjøre, eller en jordingsfeil av noe slag.

Sjekk og for dårlig kontakt i sikringsboksen.

Virker belysninga i brytere og knotter, samt v.app.dyser som den skal, og alt annet?

Kan ikke skjønne annet enn art dette er 3 enkeltstående feil.

Nå vet ikke jeg hvor langt eller hvilken tilstand bilen din e ri, men når biler blir gamle og har gått litt er det ikke uvanlig at det skjer ting og tang, og "problemet" med W124 er at visse mennesker tror det er en bil som kan gå uten noen som helt form for vedlikehold da bilen er ganske solid, og når de skjønner at det ikke er slik, så selger de bilen til en stakkar uvitende om bilens mangelfulle vedlikehold.

Folk selger gjerne bilene sine når de mistenker at det er noe galt på gang.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider