Mondeo V6 Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Har fått et merkelig symptom på min voyager 1999 3,3 Le Når jeg kjører i oppoverbakker og nedover bakker. Så driver bilen å lugger, byttet plugger uten at det ble noe forandring på det. En annen merkelig ting er at jeg også merker det godt på motorvei med cruise controllen innkoblet. Men setter jeg cruisen på 100 km/t så merker jeg ikke rykking. Og den er også utrolig treg til å gire ned i oppoverbakker med cruisen innkoblet. Må gire den manuelt ned i 3 da kommer den som en kule. I nedoverbakker med cruisen på så girer den ned når jeg kommer over cirka 10 km/t mere en den er satt på? Kan ikke huske om det er normalt. Når jeg starter bilen og det er kaldt, så går den normalt på turtall, men etter en stund så begynner den å jage på tomgangen. Passe irriterende og lurer på hva feilen kan være. Prøver nå å bytte plugg kablene og hjelper ikke det så er jeg usikker på hva jeg gjør. Bilen går ellers normalt. Noen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominator Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 (endret) Jeg hadde samme problem i oppoverbakker med fusking/rykking (men ingen av de andre symptomene dine) Byttet pluggledninger og nå er problemet nesten borte. Verkstedet glemte å bytte pluggene på siste service, så det kan være en årsak. I tillegg kommer "service engine soon"-lampa ofte på og diagnosetester sier at det er tenningsfeil. Har tenkt å bytte fordelerlokk og rotor og se om det hjelper. PS. Mener å huske at også min girer ned på egen hånd i nedoverbakker med cruisekontrollen innkoblet. Endret Oktober 19, 2009 av Dominator Siter -06 Dodge Durango 5.7L LPG -88 Chevrolet Caprice Brougham Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Da prøver jeg å bytte pluggkablene og det andre. Plugger er byttet til platinium så den er ok. Og ang nedgiring så ser dette ut til å være normalt i nedoverbakker. Pussig funksjon forresten. Noen andre her som har opplevd dette med cruisen på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Viktig å sjekke om plugger eller kabler har brennmerker,ikke vært så mye av det på 3,3,mest på 2,4L. Mange som kun skifter plugger eller kabler,gjerne plugger først,og når dette ikke hjelper så prøves kabler. Problemet da er at om det var brennmerke på de gamle pluggene,og disse ble byttet,vil det trolig være det i kablene også,men brennmerker føres over på de ny pluggene,man skifter kabler og har fortsatt samme problem,man ender da opp med å måtte bytte begge deler, igjen. På 2,4 byttes plugger og kabler samtidig. Om motoren jager på tomgang ville jeg først forsøkt å rengjøre gasspjeld og tomgangsregulatoren. Regulatoren sitter på ene siden av gasspjeldet,har 3 ledninger. Rengjør med forgasserrens e.l,sjekk om tomgangsregulatoren kan trykkes inn slik at den ikke sitter fast. NB! Ofte når regulatoren rengjøres og trykkes inn må den få stabilisere seg etter motor er startet,motor vil gå med øyt turtall i startensett bilen i gir og old bremsen til tomgang stabiliseres. Det kan jo avleses feilminne,mulig det kan gi en indikasjon?.. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg