Gå til innhold

Lakk flasser. Bruktbil.

Ranger emnet

Kimmis

Anbefalte innlegg

Forrige eier skubba en benk fra førerdør helt ut bakskjermen på venstreside.Jeg ble opplyst om det ved kjøp, og har kvittering på lakkering.

Det må å blitt retta ut en bulk for det er en ujevnhet i døra, men det ble det ikke sagt noe om eller står noe om i papirene fra verskted.

Problemet er att lakken har (5x5cm) begynt å flasse på v.førerdør. En benk som har dratt nedover siden på bilen treffer midt på døra, så der har det vel blitt pussa ned og retta, og så hel lakert døren. Men det er nederst på døren det har begynt å flasse. Sånn att man ser den gamle lakken som ligger under, og altså ikke blitt pussa ned.

Datoen på kvitteringa er 15.09.08. Bare litt over ett år siden.:S

Har prøvd å ringe verkstedet på nummeret som står på kvitteringa og det jeg fant på gulesider. Men får bare "nummeret er ikke i bruk".

Hva skal det bety? Og hva skal jeg gjøre?

Har jeg no rett til å få det utbedret av selger/verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel bil er det snakk om, hva slags kontrakt ble skrevet,privat eller firmasalg, og hvor mye kostet bilen? Slike ting er svært avhengig av hvor mye man har gitt for bilen i forhold til listepris og bilens alder. Men i de fleste tilfeller har man ingenting å komme med ved privatsalg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 65000,-

Det er en A4 '95.

Problemet er ikke noe form for uenighet med forrige eier.

Men jeg lurer på om firmaet som har lakkert faktisk finnes, siden jeg ikke får tak i dem på noen måte.

Og videre hvilke rettigheter jeg evt. har mot firmaet med tanke på att lakkeringen flasser etter ett år, og på kvittering er det ført en jobb for lakkering av venstre side for 13595,-.

Er jo fornøyd med bilen utover det her. Så ikke interessert i no heving av kjøp. Men mer om jeg har rett på og hvem(om noen) som skal stå ansvarlig for en dårlig utført jobb. Med tanke på en form for kompensasjon for å måtte omlakkere.

Endret av Kimmis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg. Jeg ville kontaktet forrige eier og sett om han har mer kontaktinfo på dette verkstedet. Det er jo lakkeringsverkstedet som tydeligvis har gjort en dårlig jobb her, og tidligere eier er sikkert behjelpelig med dette:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider