Gå til innhold

Bør 16 åringer få bil-lappen? (stil)

Ranger emnet

Kaksa

Anbefalte innlegg

er enig med dere alle her jeg :P

16-åringer er alt for unge til billappen, knapt gamle/modne nok til å kjøre moped/scooter/lett motorsykkel..

skal ikke dra alle under en kam, det finnes sikkert NOEN unntak...

vet om flere 18åringer som burde holdt seg til trehjulssykkelen noen år til jeg :D

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ho sa ho ville ha ca ei side med skrift 12-14

så ditta der er akkurat passeleg lengde.

er bare to timer norsk i uka så. :p

får sjå korleis det går.

printer isofall ut og leverer inn.

responsen frå læraren skal dere få vite når eg får igjenn oppgava.

edit:

her er oppgåva som kjem til å bli levert inn:

Bør 16 åringar få bil-lappen?

Er ein 16 åring ansvarsfull nok til å kjøre bil aleine? Eller, for å formulere det på ein anna måte: Er dei fleste 16 åringane moden nok? For det er fleirtalet som teller. Eg føler at eg skulle ha blitt ein god sjåfør, men eg kjenner mange som ikkje hadde blitt det.

Den gruppa som det no er snakk om, er den gruppa som vanlegvis brukar å kjøpe seg mopedar og trimme mopedane. Dei gjer noko ulovleg med å trimme syklane sine. Dei kjører fortare enn kva som er lovleg med mopeden etter å ha trimma den. Om dei hadde fått bil-lappen, kjem dei då til å oppføre seg noko annleis i trafikken? Eller kjem dei framleis til å krangle om kven sitt kjøretøy som går fortast, kven som har kjørt styggast eller kva trim som er best? Når diskusjonen er ferdig, kjem turen til å teste ut det som har blitt sagt.

Ein 16 åring som no har lov til å kjøre: moped, lett-mc, traktor og truck. Bør ikkje han då også ver i stand til å kjøre ein bil? Når du tar lett-mc lappen som 16 åring, da har du faktisk den strengaste opplæringa som er for alle av førarkortklassane. Sjølv om du seinare vil ta førarkortet for bil, så er det faktisk lettare å ta lappen for bil enn kva det er for ein 16 åring som tar lett-mc lappen. Sjølv om at det er større konsekvensar når nokon krasjar med bil, enn når nokon krasjar med lett-mc. Så dei har nok vurdert faren for at ein 16 åring skal krasje for større enn at ein 18 åring skal krasje. Risikoen for at ein 16 åring skal krasje med bil, må då ver større enn for ein 18 åring.

Fart er veldig spennande utifrå ein 16 åring sitt synspunkt. Eg synst det og dei fleste andre 16 åringane synst det. Fart gir ein kjensle av at kontrollen forsvinner, det medfører spenning. Folk oppsøker spenning i ein elles litt grå kvardag. Berg og dalbane er ein form for det, du sitter på i stor fart utan å ha noko kontroll. Å kjøre berg og dalbane gir eit ”kick”, å kjøre fort med bil gir også same ”kicket”. Resultatet av å få fartslystne 16 åringane bak rattet på ein bil kan lett bety døden, ikkje berre for 16 åringen, men også for andre som ferdes på vegen.

Ein 16 åring som nettopp har betalt ca 12 000 kr for lappen. Kva standard har han råd til å ha på bilen sin viss han kjøper seg ein? Eit fåtal har råd til ein bil som har kollisjonsputer. Stor motor betyr gjerne meir enn sikkerheita. Det gjer slik at konsekvensen kan bli alt for høg når ulykka først er ute.

Korleis vil ein 16 åring takle det å komme som førstemann på ein ulykkestad? Synet av at ein sjåfør ikkje berre har fått ein blåkul, slik som er vanleg på TV. Men at han ligg der med motoren i fanget og rattet pressa langt opp i fjeset på han. Eg trur ikkje eg hadde takla det noko bra, men eg trur ikkje eg hadde takla det noko særlig betre om to år. Korleis vil ein 16 åring få det med seg sjølv resten av livet viss han veit med seg sjølv at han er skuld i ulykka. Då trur eg han kjem til å få store problem resten av livet.

Nokon vil påstå at yngre folk lærer betre enn gamle. Det kan no så ver tilfelle, men då må opplæringa ha eit enda større pensum enn kva som er i dag for at vi skal få utbytte av det. Eg har sjølv vore gjennom den teoretiske undervisninga som må til for å ta bil-lappen, det var veldig kjedeleg. Kjedelege ting går berre inn eine øre, og ut andre. Nesten ingenting satt igjen hos meg.

Skal vi få ein konklusjon, må det ver at 16 åringar ikkje bør få bil-lappen no. Det er fordi fleirtalet ikkje er nok ansvarsbeviste over kva som kan skje viss dei gjer feil i trafikken. Noko som burde ha vore som ein del av opplæringa, er at det blei vist fram bilde frå fleir ulykkesstader, det for å vise konsekvensane av uaktsam kjøring. Som sagt før, enkelte vil ikkje ha noko problem med å ferdes i trafikken, men mange vil ha store problem bak eit ratt. Det er den gruppa vi må halde vekke frå vegane, sjølv om det innebere at den første gruppa også ikkje sleppe til, medrekna meg sjølv.

-------------------------

Er bare å fortsette å diskutere sjølv om eg leverer inn stilen no.

Det er bare tøft =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så du hadde fått nokk.. men må bare få på min mening..

jeg selv fikk lappen i går å føler meg fortsatt som den lille drittungen som kjørte blodtrimma moped i sommer.. aldri gi bil lappen til en 16 åring.. alt for ung.. eier ikke livserfaring nokk til å kjøre noe som kan gå så fort, men føles så sikkert å isolert!

det første jeg gjorde når jeg satt meg inn i bilen i går var å gi flatt jern.. men jeg skjønte fort at jeg ikke var 16 lenger å roe ned!!

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med majoriteten her... 16 åringer har ingenting i bil alene å gjøre, er nok nybakte 18 åringer med lappen som drar av.. er selv snart 20 og har greid meg skadefritt hittil, men kjenne et fler tall på samme alder som ikke har vært like heldige;) hehe Synes at det er sprøtt å møte skolebiler i traffiken, er ikke mye trygg kjøring der eller, en kompis holdt på å bli på kjørt av en i går.. Nei vent til dere er 18 dere...

det blir ikke fæst uten skinnvæst, og du e, itj fin uten mokkasin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RoBeRt0

di har jo 16 års grensa i usa ?

De har vel ikke lov til å kjøre alene, og heller ikke uten en som er over 18, og har lappen.

De har heller ikke lov til å kjøre i større byer.

Det blir nesten som øvelseskjøring-ordningen vi har her.

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare hive meg på bølgen her

er enig med alle om at 16 år er for ungt.

de fleste med trimma moped kjører jo maks overalt og gjør alt for og opprettholde turtalle for å komme rasket mulig opp nermeste bakke topp, og noen av mopedene har gjærne ikke bremser ingang..

tenk deg at disse skulle sitte foran rattet på noe mye større og som kan gå mye raskere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

De har vel ikke lov til å kjøre alene, og heller ikke uten en som er over 18, og har lappen.

De har heller ikke lov til å kjøre i større byer.

Det blir nesten som øvelseskjøring-ordningen vi har her.

ska ikke si at det er likt overalt, men utfra hva jeg vet så trenger de ikke å ha en over 18 med seg og de kan få kjøre i byn..

men som sagt..om detta er likt for alle byer/steder i statene vet jeg ikke!!

men,her i norge..ikke gi en 16 åring bil lappen azza!! det kan umuli gå bra.. ser alt for mye uansvarlig kjøring på moped,hva tilsier da at de ikke kan/kommer til å gjøre det samme med bil..

øvelse fra 14 er greit nok..men man bør da holde seg til mindre steder fra til man er 16 syns jeg.. ikke rett ut på e18 første turen som 14 åring lissom..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

ska ikke si at det er likt overalt, men utfra hva jeg vet så trenger de ikke å ha en over 18 med seg og de kan få kjøre i byn..

men som sagt..om detta er likt for alle byer/steder i statene vet jeg ikke!!

OK, mulig det er for Texas det da :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider