Gå til innhold

Bare fusking (2,2Turbo)

Ranger emnet


audi_s4r

Anbefalte innlegg

Har "litt" fusking på bilen min.i grunn fusker den no helt ekstremt da er en S4 2,2TQ. Er montert superchip,skiftet til K26turbo, skiftet bensintrykksregulator, maxflow luftfilter og HKS dump-ventil. Bilen har starter å fuske noe sinnsykt på 2900RPM og fusker videre på hele registeret ved fullt gasspådrag. Virker som blandingsforholdet er helt på viddene. Noen som kan hjelpe meg med hva det kan være? kan det være map/maf-sensoren som er gåen? kan det være dump-ventilen som skaper problemene? eller kan det rett og slett være bensintrykksregulator/chip som ikke stemmer?:eek: *Frustrert*:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4r

Har "litt" fusking på bilen min.i grunn fusker den no helt ekstremt da er en S4 2,2TQ. Er montert superchip,skiftet til K26turbo, skiftet bensintrykksregulator, maxflow luftfilter og HKS dump-ventil. Bilen har starter å fuske noe sinnsykt på 2900RPM og fusker videre på hele registeret ved fullt gasspådrag. Virker som blandingsforholdet er helt på viddene. Noen som kan hjelpe meg med hva det kan være? kan det være map/maf-sensoren som er gåen? kan det være dump-ventilen som skaper problemene? eller kan det rett og slett være bensintrykksregulator/chip som ikke stemmer?:eek: *Frustrert*:mad:

Sjekk lutfmassemåleren din.... prøv å rense å se om den hjelper..

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Sjekk lutfmassemåleren din.... prøv å rense å se om den hjelper..

 

Hadde noe lignende på Corra da jeg hadde den..brukte en natt på å finne ut av det, men der var det Lambda sonden som hadde tatt kvelden, er ikke så inne i gamet, men regner med dette er no du finner på alle "nyere" biler, så sjekk den. Hvis du plugger ut lambdaen, kan du bare starte, prøve kjøre litt. Bilen går i "nødprogram" til feilen er utbedret.

COrra rykket som faen, og virket rett og slett på dødens rand etter 2500 - 3000 rpm. Også ble det bare værre jo mer vi gav på.

 

Som jeg sier var dette Corra, en del forskjell er det på bilene, men kanskje til hjelp??

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine hadde en 100 2,3q, riktignok ikke noen s4 motor, men problemet de hadde ligner på ditt (manglet drag på toppen og var ikke god å ta forbikjøringer med)

 

Vacuumpumpa hadde sett sine beste dager, og når den ble skiftet virket alt igjen, og bilen gikk som "aldri før"... Husk også å bytt mellomløfteren som sitter løst inne i vacuumpumpa, di sse har visstnok en tendens til å bli slitt/ utett elns. Nå fikk vi feil mellomløfter fra møller, så vi satte bare tilbake den gamle, men normalt skal man bytte både vacuumpumpa og løfteren.

 

Skal vel heller ikke se bort fra at det kan være katalysatoren.

 

Jeg er ingen kjenner på 2,2 turbomotorene, men bare nevner et tilfelle jeg har vært borti med en "vanlig" motor. :op

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være falskluft evt gass-spjel som ikke funker som det skal da? har tatt av luftmengdemåler og sjekka den. den var fin og ren som ny. Har sjekket om det er falskluft før turbo,noe jeg kom fram til at det ikke var.Kan jo selvfølgelig være falskluft en plass mellom intercooler og innsug da...for det står ikke mer enn 1,4 bar på på computeren, og jeg hører turboen går for mer en full rulle.:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Høres ut som at du har blåst en turboslange et sted jaa..

 

Den k26 saken bør i tilfelle blåse ganske bra fremme der så du burde høre litt mer enn uling fra turboen..

 

*vind* hehehe

 

 

går den normalt når du kjører på høyere turtall uten pådrag?

 

Min har det hendt at den ladet litt trykk for så å begynne å fjuske, da var det sprekke i en av slangene som åpnet seg når det ble nok trykk. Slangene er svakest der det er avgreninger -som der det går en 1" slange bort til dump ventilen. der røk min.

 

den inn på intercooleren er enten hel eller i mange deler. så ryker den stopper bilen. etter et stort smell. hehehehe

 

Pass bare på å kast den originale sorte Bosch saken som står der som "dump ventil" originalt i tilfelle du ikke har gjort det allerede.

Tidsinstilt bombe.

 

så at en ville du skulle rengjøre luftmassemåleren.. pass på å bruk stålbørste. hehehehe eller vurder å IKKE gjøre det. ;P

Men sjekk at trådene er hele. det var de ikke hos meg etter en mindre smell og da fjusket den BRA! :)

 

Forsiktig bare..

 

 

 

Hans Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på es-tuning med den....kanskje på tide med nytt bensinfilter og bensinpumpe. får pumpa i morgen eller på tirsdag, så da er det bare å håpe på det beste.har sjekka om trådene er hele...det er de... dessuten ble det undersøkt om det var luftlekkasje på es-tuning.noe det utrolig nok ikke var:P... så får håpe det ordner seg... 2,2 bars bensintrykk er i minste laget :O. får håpe det blir bedre med bensinpumpa fra 10ventileren. Me får sjå....:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår