audi_s4r Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Har "litt" fusking på bilen min.i grunn fusker den no helt ekstremt da er en S4 2,2TQ. Er montert superchip,skiftet til K26turbo, skiftet bensintrykksregulator, maxflow luftfilter og HKS dump-ventil. Bilen har starter å fuske noe sinnsykt på 2900RPM og fusker videre på hele registeret ved fullt gasspådrag. Virker som blandingsforholdet er helt på viddene. Noen som kan hjelpe meg med hva det kan være? kan det være map/maf-sensoren som er gåen? kan det være dump-ventilen som skaper problemene? eller kan det rett og slett være bensintrykksregulator/chip som ikke stemmer?:eek: *Frustrert*:mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by audi_s4r Har "litt" fusking på bilen min.i grunn fusker den no helt ekstremt da er en S4 2,2TQ. Er montert superchip,skiftet til K26turbo, skiftet bensintrykksregulator, maxflow luftfilter og HKS dump-ventil. Bilen har starter å fuske noe sinnsykt på 2900RPM og fusker videre på hele registeret ved fullt gasspådrag. Virker som blandingsforholdet er helt på viddene. Noen som kan hjelpe meg med hva det kan være? kan det være map/maf-sensoren som er gåen? kan det være dump-ventilen som skaper problemene? eller kan det rett og slett være bensintrykksregulator/chip som ikke stemmer?:eek: *Frustrert*:mad: Sjekk lutfmassemåleren din.... prøv å rense å se om den hjelper.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by Lethal Sjekk lutfmassemåleren din.... prøv å rense å se om den hjelper.. Hadde noe lignende på Corra da jeg hadde den..brukte en natt på å finne ut av det, men der var det Lambda sonden som hadde tatt kvelden, er ikke så inne i gamet, men regner med dette er no du finner på alle "nyere" biler, så sjekk den. Hvis du plugger ut lambdaen, kan du bare starte, prøve kjøre litt. Bilen går i "nødprogram" til feilen er utbedret. COrra rykket som faen, og virket rett og slett på dødens rand etter 2500 - 3000 rpm. Også ble det bare værre jo mer vi gav på. Som jeg sier var dette Corra, en del forskjell er det på bilene, men kanskje til hjelp?? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Foreldrene mine hadde en 100 2,3q, riktignok ikke noen s4 motor, men problemet de hadde ligner på ditt (manglet drag på toppen og var ikke god å ta forbikjøringer med) Vacuumpumpa hadde sett sine beste dager, og når den ble skiftet virket alt igjen, og bilen gikk som "aldri før"... Husk også å bytt mellomløfteren som sitter løst inne i vacuumpumpa, di sse har visstnok en tendens til å bli slitt/ utett elns. Nå fikk vi feil mellomløfter fra møller, så vi satte bare tilbake den gamle, men normalt skal man bytte både vacuumpumpa og løfteren. Skal vel heller ikke se bort fra at det kan være katalysatoren. Jeg er ingen kjenner på 2,2 turbomotorene, men bare nevner et tilfelle jeg har vært borti med en "vanlig" motor. :op mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4r Skrevet Januar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Kan det være falskluft evt gass-spjel som ikke funker som det skal da? har tatt av luftmengdemåler og sjekka den. den var fin og ren som ny. Har sjekket om det er falskluft før turbo,noe jeg kom fram til at det ikke var.Kan jo selvfølgelig være falskluft en plass mellom intercooler og innsug da...for det står ikke mer enn 1,4 bar på på computeren, og jeg hører turboen går for mer en full rulle.:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 1,4 bar da har den gått i nød modus. Ta diagnosetest men det har du vel gjort eller.? Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4r Skrevet Januar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 med vag-com du tenker? nei, vi mangla adapterledning..men må vel få gjort det på det forbanna møllerverkstedet til uka.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Høres ut som at du har blåst en turboslange et sted jaa.. Den k26 saken bør i tilfelle blåse ganske bra fremme der så du burde høre litt mer enn uling fra turboen.. *vind* hehehe går den normalt når du kjører på høyere turtall uten pådrag? Min har det hendt at den ladet litt trykk for så å begynne å fjuske, da var det sprekke i en av slangene som åpnet seg når det ble nok trykk. Slangene er svakest der det er avgreninger -som der det går en 1" slange bort til dump ventilen. der røk min. den inn på intercooleren er enten hel eller i mange deler. så ryker den stopper bilen. etter et stort smell. hehehehe Pass bare på å kast den originale sorte Bosch saken som står der som "dump ventil" originalt i tilfelle du ikke har gjort det allerede. Tidsinstilt bombe. så at en ville du skulle rengjøre luftmassemåleren.. pass på å bruk stålbørste. hehehehe eller vurder å IKKE gjøre det. ;P Men sjekk at trådene er hele. det var de ikke hos meg etter en mindre smell og da fjusket den BRA! :) Forsiktig bare.. Hans Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Sjekk gummislangen som går på røret fra ic til innsug. Den pleier å bli morken og sprekke. Er ihvertfall samme symptomene som du nevner at du hører masse luft fra motorrommet. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4r Skrevet Februar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Har vært på es-tuning med den....kanskje på tide med nytt bensinfilter og bensinpumpe. får pumpa i morgen eller på tirsdag, så da er det bare å håpe på det beste.har sjekka om trådene er hele...det er de... dessuten ble det undersøkt om det var luftlekkasje på es-tuning.noe det utrolig nok ikke var:P... så får håpe det ordner seg... 2,2 bars bensintrykk er i minste laget :O. får håpe det blir bedre med bensinpumpa fra 10ventileren. Me får sjå....:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 fikk du noen løsning på dette eller? Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4r Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Ja, bilen går som ei kule :) Ingen som har en større IC (60x30x7) m/slanger å selge? evt et sport-quattro grenrør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedface Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 kjenner en som har en SQ ex til salgs, vet ikke om den er solgt ennå, men den står tilsalgs på be-4-you forumet Siter 99' TT q 92 S4 avant 5seter x91'S2 3B-> ADU, porsche calipere 314mm, 269mm x91' 520 x2stk Scirocco 8vT og 16vG60 xGolf G60 snart turbo x89' Passat Stv. bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.