Gå til innhold

Motor bytte på Sierra Dohc til Ohc

Sierra-Cossie

Anbefalte innlegg

Morn morn.

Jeg har en 1993 modell Sierra Fakeworth og skal bytte ut Dohc'en med en Ohc motor og lurte på noen ting anngående det.

Jeg har kommet over en Is motor med 4 trinns gir kasse og lurte på om jeg kan bruke gir kassa fra Dohc'en på is motoren. Eller må jeg skaffe en ny bak-aksjell?

Lurte også på om det er mye som må byttes for å få motoren til å passe og fungere. Må jeg ha ny eksos, eller passer den jeg har? (Har original) Må jeg bytte noe elektrisk?

~Sierra-Cossie

Ps, passer en 1987 modell Is motor i en 1993 modell?

Har ikke så mye peiling på detta enda, men jeg går jo fortsatt på skolen og lærer hver dag :)

Kjempe fint med rask tilbakemelding :):)

~ Sierra-Cossie ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn.

Jeg har en 1993 modell Sierra Fakeworth og skal bytte ut Dohc'en med en Ohc motor og lurte på noen ting anngående det.

Jeg har kommet over en Is motor med 4 trinns gir kasse og lurte på om jeg kan bruke gir kassa fra Dohc'en på is motoren. Eller må jeg skaffe en ny bak-aksjell?

Lurte også på om det er mye som må byttes for å få motoren til å passe og fungere. Må jeg ha ny eksos, eller passer den jeg har? (Har original) Må jeg bytte noe elektrisk?

~Sierra-Cossie

Ps, passer en 1987 modell Is motor i en 1993 modell?

Har ikke så mye peiling på detta enda, men jeg går jo fortsatt på skolen og lærer hver dag :)

Kjempe fint med rask tilbakemelding :):)

Du kan fint bruke MT75 kassa fra dohcen på is ohc motoren ja. Da kan du fortsatt bruke samme mellomaksel. Bakaksel trenger ikke byttes.

Motornettet med ecu må nok byttes, da dohcen har litt annet tenningssystem enn is ohc.

Men husk at en 93 mod. må ha katalysator for å passere eu kontrollen, og at en 87 mod. is ohc motor med tilhørende motornett ikke har dette. Derfor hadde jeg nok funnet en kat.versjon av is ohc motoren i stedet. Hvis det finnes?

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider