Gå til innhold

Drivreim

Ranger emnet

Ca9ine

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk nettop kjenne på kroppen hvordan det er å miste drivreimen mens jeg er på tur.

Og siden jeg er helt 100% ubrukelig på området fikse bil og vite-hvordan-denne-tingen-skal-sitte-fast, trenger jeg hjelp.

Jeg er blitt opplyst om at denne reimen driver vifte, vannpumpe, dynamo, servo med mer, og dermed er kritisk som juling.

Hva koster en sånn en reim og hva koster det normalt sett å få en sånn byttet? Må flere deler byttes samtidig daeventuelt?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får reima på mekonomen blant annet, og kan kalles for multireim.

Er det AC på den? Det må du isåfall huske på når du får reima.

Hvilken modell har du?

Har tegninger på hvordan reima skal stå, så om du tar deg tid kan du bytte den selv, men om du skal ha den byttet på verksted så er det billigere om du får tak i en selv og legger ved, enn at de bestiller for deg.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, det er AC på bilen.

'99 mod. 1.8t stasjonsvogn.

Hadde vært fint hvis du hadde en tegning på det, ja :D

Hvis jeg har rett, som jeg 95% sikkert ikke har så er det denne reimen jeg fant på Biltema:

Artikkelnummer 62-191

(biltema.no gir visst ikke permalenker, sp det må skrives inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal forresten ikke se bort fra at reimstrammeren din er defekt, at den slarker så reima hopper av, svakhet tror jeg.

Prøv å se om den flukter med resten av hjulene, spesielt med nhy reim på plass.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider